Bildegalleri

» Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-804070801-20080407

Publisert:
07.04.2008 kl 00:00

  • I Audi A3 kabriolet understreker du dine veivalg. Og dem kan du leve greit med hele året.
Tekst: Øivind Skar Foto: Øivind Skar
  • 2008 blir et trist år for dem som hadde ventet seg en flom av nye kabrioletmodeller å velge blant. Kun to nykommere stiller i folkebilklassen: Audi A3 og BMW 1-serie, men begge ekte kabrioleter med stofftak og baksete. Så har vi ny generasjon av Mercedes SLK for de bedre bemidlede og endelig Mercedes SL for dem med stinn lommebok og suveren forakt for CO2-utslipp. Uansett: Kun en av hundre nye biler er en kabriolet i Norge. Foto: Øivind Skar
  • Første Audi A3 i kabrioletutgave, men av pris, vekt, og plasshensyn valgte Audi stofftak framfor foldbart ståltak. Mange vil mene at ekte kabriolet skal ha stofftak, andre igjen mener det reduserer bilen til sommerkjøretøy og vil foretrekke helårsbil med ståltak. Foto: Øivind Skar
  • Ikke noe i veien med kjøreegenskapene. Den kjører som en A3, og selv om man tydelig merker på bilens stivhet at taket er kappet av, holder det med veigrep i massevis. Audi A3 kabriolet leverer kjøreglede i bøtter og spann. Foto: Øivind Skar
  • Dette årets valgmuligheter vi være to dieselmotorer (105/140 hk) og to bensinmotorer (160/200 hk). Foto: Øivind Skar
  • Ekte sommerbil. Hvis kabriolet ikke er spesielt i vinter- og regnlandet Norge, så vet ikke vi, Foto: Øivind Skar
  • Vedlikehold av taket etter noen tid, et baksete som ikke akkurat er noen komfortsofa på lange turer og mer tungpakket bagasjerom enn i kombivariantene. Baksetet ? splittet i 50/50 ? kan legges ned. Foto: Øivind Skar
  • Alle som vil leve ut ungdommen, kjenne lukten av kumøkk og asfaltarbeider samt høre fuglekvitter ? og som er villig til å betale prisen for ulempene. For mange vil A3 cab være en typisk nummer to bil. Foto: Audi
  • Fra 324.900 kroner med 1,9 l/105 hk dieselmotor. 
Fra 359.000 kroner med 2,0 l/140 hk dieselmotor.
Fra 375.000 kroner med 1,8 l/160 hk bensinmotor.
Fra 459.000 kroner med 2,0 l/200 hk bensinmotor. Foto: Audi
  • Først og fremst BMW 1-serie, men til en viss grad også Peugeot 307 CC, Renault Megane CC, Ford Focus CC, Opel Astra kabriolet, VW Beetle cab og Mini Cooper cab. Også bruktimporterte A4 cab og Volvo C70 stiller i konkurransen. Foto: BMW
  • Ingen lager bedre førermiljø enn Audi. Foto: Audi
  •  Foto: Audi
  • Eksosrørene synes godt på A3. Foto: Øivind Skar
  •  Foto: Audi
  •  Foto: Øivind Skar
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!