Bildegalleri

» Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-805090801-20080509

Publisert:
09.05.2008 kl 00:00

  • Dette må være blant de minst praktiske stasjonsvognene på markedet, men garantert blant de morsomste å kjøre. Foto: Martin Jansen
  • Mini Clubman Cooper S. Den heftigste versjonen av Clubman med en solid utstyrspakke som gjør at minitest-eksemplaret har en pris på 445.180 kroner. Basisversjonen starter på 324.700 kroner Foto: Martin Jansen
  • Det finnes en del Mini Morris-entusiaster i Norge. De vil kanskje hevde at denne retro-versjonen av Clubman egentlig er en nyversjon av Countryman eller Traveller. Men vi lar den debatten ligge. Et annet spørsmål er hvorvidt den er pen? Vi lar det spørsmålet stå åpent. Foto: Martin Jansen
  • En firesylindret turbomotor med et slagvolum på 1598 cm3 som yter 175 hk. Foto: BMW
  • Toppfart: 224 km/t
0-100 km/t: 7,6 sekunder Foto: BMW
  • En veldig morsom bil å kjøre. Kjøreegenskapene må være hovedargumentet for å kjøpe en slik bil. En sterk turbomotor, samt et maksimalt dreiemoment på 260 Nm og overboost-funksjon bidrar til moroa. Bilen ligger som limt til asfalten, og man må sannsynligvis opp i solid sportsbilklasse for å finne tilsvarende styrerespons. Den er kontant. Dynamisk stabilitetskontroll hjelper til å gjøre veigrepet tilnærmet optimalt. Den 6-trinns manuelle girkassa er presis og skrubber ikke kjøregleden. Foto: Martin Jansen
  • Utseendet er jo temmelig spesielt, enten man liker det eller ikke. Her er
  • Sett i lys av prisen får man svært lite bil for pengene i form av nytteverdi. Legger du ned baksetene frigjøres riktignok et lastevolum på 930 liter (630 liter i vanlig Mini), men veldig praktisk blir det ikke. Det er plass til folk i baksetet, men det fordrer at personene foran krever nøktern benplass. Stiv fjæring og stivt chassis medfører at kjørekomforten ikke er i ypperste klasse. Foto: Martin Jansen
  • Det er mulig å se for seg et godt bemidlet, trendy, storby-pendlene par som trenger litt plass for å frakte Louis Vuitton-veskene sine til Gardermoen. Vil man gjerne kjøre Mini, men synes den vanlige versjonen er litt for feminin og frisørkjede-aktig, er Clubman muligens et noe mer maskulint alternativ. Foto: Martin Jansen
  • Ingen direkte konkurrenter. Foto: Martin Jansen
  • Lyden når dørene smekkes igjen, oser av tysk kvalitet. Foto: Martin Jansen
  • Masse brytere og knapper, samt et gigantisk speedometer, er varemerke for Mini. Foto: Martin Jansen
  • Det går faktisk an å sitte her, hvis de foran ikke krever altfor mye plass. Men det er en liten gymøvelse å komme seg ut og inn. Foto: Martin Jansen
  • Plassen til en flaske er en fin detalj. Foto: Martin Jansen
  • En Mini Clubmann D med alle dører åpne. Foto: BMW
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!