Bildegalleri

» Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-810030801-20081003

Publisert:
03.10.2008 kl 00:00

  • Liten bil med elmotor og tre på lasteplanet.
  • Fransk karosseri/bilbygger som også satser på nullutslippsbiler. Denne kommer i 2010 og har plass til tre voksne, en foran og to bak.
  • Dette konseptet indikerer hvordan Audi A1 kommer til å se ut. Bilen lanseres i Norge i 2010.
  • Elektriske CEO debuterte på messen I Detroit tidligere I år. Dette er første visning I Europa.
  • NUVU (new view) er tre meter lang, har plass til tre og går på strøm. Med rekkevidde på 125 km per opplading og toppfart på 120 km/t indikerer bilen hva vi kan vente oss når Nissan setter elbiler i produksjon om et par år. Bilen vil være i Norge fra 2012.
  • Og slik ser NUVU ut bakfra.
  • Elektrisk Smart er allerede å se på gatene i London, men i 2009 utvides prøveproduksjonen, og i 2011 starter regulær produksjon.
  • Honda og Suzuki var eneste som hadde tatt med seg brenselcellebiler til Paris. Alle i bransene er enige om at brenselceller tilhører fremtiden, men når bilene kommer kan ingen lenger si.
  • C3 Picasso er uten tvil et friskt pust fra Frankrikes tredje største bilprodusent.
  • Materia ble vurdert for det norske markedet, men bilen ble trolig både for sær og for dyr.
  • Firehjulstrekker fra forrige års messe i Toyko.
  • Jazz er nå blitt noe større, men Honda har heldigvis ikke falt for fristelsen til å klusse med den fikse innredningen. Mer funksjonelt kan det neppe gjøres!
  • CR-Z, konsept på sportskupe med hybrid teknikk.
  • LF-Xh viser hvordan neste hybride RX vil se ut. Bilen får betegnelsen RX 450H og er i Norge mot slutten av 2009, bekrefter Jan Christian Holm hos importøren.
  • Moped/motorsykkelbilprodusent som også leker med tanken om å bygge elektriske biler.
  • Nye Alto kommer ikke til Norge, bekrefter markedssjef Morten Wettergreen hos importøren. Derimot blir Nissans versjon - Pixo - å finne i Norge fra sommeren av. Bilen produseres i India.
  • På lille C30 har Volvo klart å presse utslippet ned til 115 gram CO2/km. Bilens motor kommer fra Peugeot/Citroën.
  • Elbiler er på ingen måte noe nytt. Allerede for 50 år siden hadde Renault en batteridrevet versjon av modellen Dauphine.
  • Motorsykkelbil som er konvertert til elektrisk framdrift og null utslipp.
  • 2 CV runder 60 år og har legendestatus, men ut av produksjon forsvant den i 1980-årene.
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!