Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-810030801-20081003

Publisert: 03.10.2008 kl 00:00

  • Liten bil med elmotor og tre på lasteplanet.

    Liten bil med elmotor og tre på lasteplanet.

  • Fransk karosseri/bilbygger som også satser på nullutslippsbiler. Denne kommer i 2010 og har plass til tre voksne, en foran og to bak.

    Fransk karosseri/bilbygger som også satser på nullutslippsbiler. Denne kommer i 2010 og har plass til tre voksne, en foran og to bak.

  • Dette konseptet indikerer hvordan Audi A1 kommer til å se ut. Bilen lanseres i Norge i 2010.

    Dette konseptet indikerer hvordan Audi A1 kommer til å se ut. Bilen lanseres i Norge i 2010.

  • Elektriske CEO debuterte på messen I Detroit tidligere I år. Dette er første visning I Europa.

    Elektriske CEO debuterte på messen I Detroit tidligere I år. Dette er første visning I Europa.

  • NUVU (new view) er tre meter lang, har plass til tre og går på strøm. Med rekkevidde på 125 km per opplading og toppfart på 120 km/t indikerer bilen hva vi kan vente oss når Nissan setter elbiler i produksjon om et par år. Bilen vil være i Norge fra 2012.

    NUVU (new view) er tre meter lang, har plass til tre og går på strøm. Med rekkevidde på 125 km per opplading og toppfart på 120 km/t indikerer bilen hva vi kan vente oss når Nissan setter elbiler i produksjon om et par år. Bilen vil være i Norge fra 2012.

  • Og slik ser NUVU ut bakfra.

    Og slik ser NUVU ut bakfra.

  • Elektrisk Smart er allerede å se på gatene i London, men i 2009 utvides prøveproduksjonen, og i 2011 starter regulær produksjon.

    Elektrisk Smart er allerede å se på gatene i London, men i 2009 utvides prøveproduksjonen, og i 2011 starter regulær produksjon.

  • Honda og Suzuki var eneste som hadde tatt med seg brenselcellebiler til Paris. Alle i bransene er enige om at brenselceller tilhører fremtiden, men når bilene kommer kan ingen lenger si.

    Honda og Suzuki var eneste som hadde tatt med seg brenselcellebiler til Paris. Alle i bransene er enige om at brenselceller tilhører fremtiden, men når bilene kommer kan ingen lenger si.

  • C3 Picasso er uten tvil et friskt pust fra Frankrikes tredje største bilprodusent.

    C3 Picasso er uten tvil et friskt pust fra Frankrikes tredje største bilprodusent.

  • Materia ble vurdert for det norske markedet, men bilen ble trolig både for sær og for dyr.

    Materia ble vurdert for det norske markedet, men bilen ble trolig både for sær og for dyr.

  • Firehjulstrekker fra forrige års messe i Toyko.

    Firehjulstrekker fra forrige års messe i Toyko.

  • Jazz er nå blitt noe større, men Honda har heldigvis ikke falt for fristelsen til å klusse med den fikse innredningen. Mer funksjonelt kan det neppe gjøres!

    Jazz er nå blitt noe større, men Honda har heldigvis ikke falt for fristelsen til å klusse med den fikse innredningen. Mer funksjonelt kan det neppe gjøres!

  • CR-Z, konsept på sportskupe med hybrid teknikk.

    CR-Z, konsept på sportskupe med hybrid teknikk.

  • LF-Xh viser hvordan neste hybride RX vil se ut. Bilen får betegnelsen RX 450H og er i Norge mot slutten av 2009, bekrefter Jan Christian Holm hos importøren.

    LF-Xh viser hvordan neste hybride RX vil se ut. Bilen får betegnelsen RX 450H og er i Norge mot slutten av 2009, bekrefter Jan Christian Holm hos importøren.

  • Moped/motorsykkelbilprodusent som også leker med tanken om å bygge elektriske biler.

    Moped/motorsykkelbilprodusent som også leker med tanken om å bygge elektriske biler.

  • Nye Alto kommer ikke til Norge, bekrefter markedssjef Morten Wettergreen hos importøren. Derimot blir Nissans versjon - Pixo - å finne i Norge fra sommeren av. Bilen produseres i India.

    Nye Alto kommer ikke til Norge, bekrefter markedssjef Morten Wettergreen hos importøren. Derimot blir Nissans versjon - Pixo - å finne i Norge fra sommeren av. Bilen produseres i India.

  • På lille C30 har Volvo klart å presse utslippet ned til 115 gram CO2/km. Bilens motor kommer fra Peugeot/Citroën.

    På lille C30 har Volvo klart å presse utslippet ned til 115 gram CO2/km. Bilens motor kommer fra Peugeot/Citroën.

  • Elbiler er på ingen måte noe nytt. Allerede for 50 år siden hadde Renault en batteridrevet versjon av modellen Dauphine.

    Elbiler er på ingen måte noe nytt. Allerede for 50 år siden hadde Renault en batteridrevet versjon av modellen Dauphine.

  • Motorsykkelbil som er konvertert til elektrisk framdrift og null utslipp.

    Motorsykkelbil som er konvertert til elektrisk framdrift og null utslipp.

  • 2 CV runder 60 år og har legendestatus, men ut av produksjon forsvant den i 1980-årene.

    2 CV runder 60 år og har legendestatus, men ut av produksjon forsvant den i 1980-årene.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer info

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Du kan også slette alle lokale data i din nettleser. Fremgangsmåten for dette varierer mellom ulike nettlesere og enheter.

Anbefaling: Ved å benytte deg av EU-tjenesten YourOnlineChoices.com kan du selv til en viss grad styre hvordan ulike annonseleverandører sporer deg, samt lese mange gode tips til hvordan du kan beskytte deg selv. Åpne YourOnlineChoices.com i et nytt vindu.

NB: Enkelte systemkritiske data som finnes i for eksempel webserverens logger vil ikke kunne slettes på forespørsel, men disse slettes automatisk etter kort tid iht informasjonen ovenfor.


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrever ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...