– Lørdag kan du smake på suppa vår

Publisert:

– For da er det markedsdag på Sagene, og gresskarsuppa vår skal være klar.

 
Opplev livet i Oslos største kolonihage

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 13:29

I helgen arrangeres de første Solvangdagene, med loppemarked, epleprssing, bondens marked og historiske vandringer.

 
ANNONSE
Annonse
 
Stor interesse for friluftskino

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 08:25

Vil du se film utendørs i september er mulighetene mange i Oslo, med filmer som Grease, Jurassic Park og Norske Byggeklosser. Lørdag vises Oscar-vinneren La La Land på Kringsjå.

 
Annonse: Bydel Nordre Aker
Frysjastock Musikkfestival 2017

Publisert:

Frysjastock arrangeres 9. september i Trikkehallen på Kjelsås.

 
– Naboene våre er terningkast seks!

Publisert: - Oppdatert: 27.08.2017 kl 18:35

Med fargerike flagg og folksomme langbord feiret Ullevål Hageby sine første 100 år.

 
Er dette verdens eldste olabil?

Publisert:

– Jeg trives veldig godt i bydelen min, for det skjer ofte hyggelige ting her. Lørdag var jeg på NM i olabilløp i Torshovdalen, skriver Anita Nyholt, og som nå vil hjelpe til med å finne ut om denne olabilen faktisk er verdens eldste.

 
Et ostesmørbrød er mye mer, enn bare et ostesmørbrød

Publisert: - Oppdatert: 25.08.2017 kl 15:45

– Til ostesmørbrødet kan du bruke det litt triste, harde brødet, de litt småtriste tomatene eller løken du trodde ikke var noe god lenger. Og så få det hele til å bli et lite festmåltid. Les og bli inspirert!

 
– Kom og bli med på festen!

Publisert: - Oppdatert: 24.08.2017 kl 12:21

Ullevål Hageby fyller 100 år. Lørdag 26. august blir det stor feiring, med underholdning, god mat, og dans helt til midnatt!

 
ANNONSE
Annonse
 
Annonse: Bydel Nordre Aker
Nordre Aker talentpris  2017 – Utlysning

Publisert: - Oppdatert: 10.07.2017 kl 12:02

I desember deles talentprisen på 20.000 kroner ut til et ungt talent fra bydelen.

 
Sikter høyt, et halvt år før premieren

Publisert:

Nydalenrevyen har høye ambisjoner. Nå vil de opp og hevde seg blant revyskolene i Oslo – og frir til nærmiljøet.

 
Én fugl og én halvtime = tre middager, noen matpakker og null matsvinn

Publisert:

Hjemmelaget, næringsrik mat, og uten å bruke hele dagen på kjøkkenet.

 
Annonse: Frognerseteren Restaurant
Walter inviterer til sildefest

Publisert: - Oppdatert: 01.08.2017 kl 17:46

Hva med å avslutte sommeren med en utsøkt sildebuffet – og et lite kåseri om ekte Oslo-øl? Walter inviterer til en intim og eksklusiv opplevelse!

 
Alt er ikke helt som du tror i Maridalen

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 16:05

En nedbrent kirke, et forbrent lik, og kirkesølv på avveie. Innbyggerne i Maridalen har mørke hemmeligheter de helst ikke vil ut med.

 
Forbereder svik og mordmysterier i dalen

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 13:20

– Jeg er helt sikker på at folk ikke blir skuffet dette året heller, sier regissør av Maridalsspillet. Nå øves det for fullt i Maridalen, frem til premieren ved Margaretakirkeruinene 15. august.

 
Er dette årets arkitektoniske perle?
 
Svinger det av deg også - har du noe grov messing på gang?

Publisert: - Oppdatert: 08.08.2017 kl 15:02

– Veldig morsomt å få til musikk sammen, og å få det til å låte bra! forteller Petter Larsen, selv på Obo.

 
MATSPALTEN: Hva gjør man når man skal kose seg?
 
Nå er Pål Anders og Mette gift

Publisert: - Oppdatert: 02.08.2017 kl 14:09

Motorsykkelkjører Pål Anders Ullevålseter og kickbokser Mette Solli giftet seg i helgen.

 
Slik lager du kjappe, næringsrike og spennende matpakker

Publisert: - Oppdatert: 17.08.2017 kl 12:37

– Siden magene på de minste ikke rommer så mye, så bør det de spiser være så proppfullt av næringsstoffer som mulig.

 
Lite å finne på i dag?

Publisert: - Oppdatert: 30.07.2017 kl 08:54

Det er musikkfestival under brua i Nydalen - altså Under the Bridge.

 
Bli med opp langs Akerselva, på to minutter!

Publisert: - Oppdatert: 25.07.2017 kl 11:12

La deg inspirere av en tur langs elva. Se denne kule videoen fra Teknisk museum, fra Blå på løkka og helt opp til Kjelsås.

 
Vil bruke posisjonen til å kjempe mot psykiske lidelser

Publisert: - Oppdatert: 21.07.2017 kl 13:37

For folk på gata i Oslo er hun kjent sjefen for Pannekakejentene. Nå håper Yasmin Osee Aakre (28) på å bli Norges neste Miss Norway. – Det er på tide å se en litt annerledes jente vinne, sier hun.

 
– Keep it simple!

Publisert: - Oppdatert: 22.07.2017 kl 11:04

– Overalt er det lange beskrivelser om hvordan du skal lage den perfekte desserten. Hvorfor skal alt være så komplisert?

 
MATSPALTEN: Den nye sushi'en - et femstjerners måltid på fem minutter!

Publisert: - Oppdatert: 14.07.2017 kl 11:36

– Sushi kan hipsterne styre med nede på Løkka. På tide med et comeback for en gammel klassiker, og du trenger ikke bekymre deg for lakselusa, soyaforet til laksen, eller oppdrettsnæringen generelt.

 
– Folk sier at de blir helt hekta

Publisert: - Oppdatert: 06.07.2017 kl 10:45

– En som hadde fullført alle postene i denne bydelen, fortsatte i Bydel Grorud fordi hun synes dette er så gøy, forteller Silje Sveen ved Frisklivssentralen. Og så er det helt gratis.

 
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse