Barn bygger skole i koding

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2017 kl 15:53

Torsdag 28. september lanserte Lær Kidsa Koding (LKK) og UNICEF en kodeoppgave om TV-aksjonen hos Blindern kodeklubb i Oslo. Nå skal oppgaven gjøres av barn over hele landet.

 
Bygg et klasserom, og alt som hører med, i lego

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2017 kl 09:55

TV-aksjonen UNICEF og Teknisk museum slår seg sammen i helgen, og vil ha deg med og bygge et klasserom og alt som trengs for å fylle det: Blyanter, skrivebøker, ransler, skrivepulter, barn!

 
ANNONSE
Annonse
 
– Det gjøres fantastisk arbeid på folkehøgskolene

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2017 kl 09:33

Kronprinsparet var engasjerte og fulle av lovord da de torsdag besøkte Rønningen folkehøgskole på Kjelsås. – Jeg er imponert over det arbeidet de gjør her, sier Kronprins Haakon.

 
– Elvelangs er noe av det hyggeligste og morsomste vi har i byen vår

Publisert:

Dans, musikk, spektakulære ildshow, morsomme installasjoner og titusenvis av smilende mennesker. Elvelangs i fakkellys skapte magiske øyeblikk og god stemning langs hele Akerselva torsdag kveld.

 
Har du en lenestol til overs, eller trenger du kanskje en?

Publisert: - Oppdatert: 20.09.2017 kl 08:42

Kjelsås skoles musikkorps setter opp Les Miserables i anledning 70-års jubileumet, og det koster. Da er det viktig at flest mulig kommer på loppis til helgen, oppfordrer Marit Gustavsen i korpset.

 
I år kan du løpe Elvelangs med glowsticks festet til kroppen

Publisert: - Oppdatert: 14.09.2017 kl 12:02

Torsdag 21. september slukkes det elektriske lyset, og Akerselva lyses opp av fakler fra Stilla til Vaterland. Elvebredden fylles med kulturinnslag. Nytt av året er et «glowrun», og du kan delta hvis du vil!

 
Magisk ved elva - Oslo Kulturnatt 

Publisert: - Oppdatert: 16.09.2017 kl 15:49

Iscenesatt av Frysja Kunstsenter. Med flere hundre mennesker som benket seg sammen til utekino og med fantastisk kul og flott musikk av Bugge Wesseltoft og Molvær.

 
Mye å få med seg i kveld, og alt er gratis!

Publisert: - Oppdatert: 15.09.2017 kl 10:13

Oslo kulturnatt er Norges største éndagsfestival og det er i kveld det skjer!

 
De lokale gutta flytter utenbys for å være i nærheten av teateret og Billy Elliot

Publisert: - Oppdatert: 13.09.2017 kl 12:51

For Eric og Jesper har nemlig fått hovedrollen i den kjente og populære musikalen.

 
MATSPALTEN: – Lei av matjuks? Den beste skinka lager du selv...

Publisert: - Oppdatert: 09.09.2017 kl 08:59

...og helt uten plastfilm! Innholdet er det det burde være, det vil si 100 prosent skinke - noe annet er jo litt absurd.

 
Her skal det snart være et «heidundranes arrangement» - med en god dæsj Dracula

Publisert: - Oppdatert: 12.09.2017 kl 20:11

– Ta med varmt tøy, pledd, skjerf, egen stol og la gyset sige inn over deg med tåken fra Akerselva, inviterer Frysja-kunstnerne til utekino, og frister også med live musikk til filmen av ingen ringere enn Bugge Wesseltoft og Nils Petter Molvær!

 
– Lørdag kan du smake på suppa vår

Publisert:

– For da er det markedsdag på Sagene, og gresskarsuppa vår skal være klar.

 
Opplev livet i Oslos største kolonihage

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 13:29

I helgen arrangeres de første Solvangdagene, med loppemarked, epleprssing, bondens marked og historiske vandringer.

 
Stor interesse for friluftskino

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 08:25

Vil du se film utendørs i september er mulighetene mange i Oslo, med filmer som Grease, Jurassic Park og Norske Byggeklosser. Lørdag vises Oscar-vinneren La La Land på Kringsjå.

 
Annonse: Bydel Nordre Aker
Frysjastock Musikkfestival 2017

Publisert:

Frysjastock arrangeres 9. september i Trikkehallen på Kjelsås.

 
– Naboene våre er terningkast seks!

Publisert: - Oppdatert: 27.08.2017 kl 18:35

Med fargerike flagg og folksomme langbord feiret Ullevål Hageby sine første 100 år.

 
Er dette verdens eldste olabil?

Publisert:

– Jeg trives veldig godt i bydelen min, for det skjer ofte hyggelige ting her. Lørdag var jeg på NM i olabilløp i Torshovdalen, skriver Anita Nyholt, og som nå vil hjelpe til med å finne ut om denne olabilen faktisk er verdens eldste.

 
Et ostesmørbrød er mye mer, enn bare et ostesmørbrød

Publisert: - Oppdatert: 25.08.2017 kl 15:45

– Til ostesmørbrødet kan du bruke det litt triste, harde brødet, de litt småtriste tomatene eller løken du trodde ikke var noe god lenger. Og så få det hele til å bli et lite festmåltid. Les og bli inspirert!

 
– Kom og bli med på festen!

Publisert: - Oppdatert: 24.08.2017 kl 12:21

Ullevål Hageby fyller 100 år. Lørdag 26. august blir det stor feiring, med underholdning, god mat, og dans helt til midnatt!

 
Annonse: Bydel Nordre Aker
Nordre Aker talentpris  2017 – Utlysning

Publisert: - Oppdatert: 10.07.2017 kl 12:02

I desember deles talentprisen på 20.000 kroner ut til et ungt talent fra bydelen.

 
Sikter høyt, et halvt år før premieren

Publisert:

Nydalenrevyen har høye ambisjoner. Nå vil de opp og hevde seg blant revyskolene i Oslo – og frir til nærmiljøet.

 
Én fugl og én halvtime = tre middager, noen matpakker og null matsvinn

Publisert:

Hjemmelaget, næringsrik mat, og uten å bruke hele dagen på kjøkkenet.

 
Annonse: Frognerseteren Restaurant
Walter inviterer til sildefest

Publisert: - Oppdatert: 01.08.2017 kl 17:46

Hva med å avslutte sommeren med en utsøkt sildebuffet – og et lite kåseri om ekte Oslo-øl? Walter inviterer til en intim og eksklusiv opplevelse!

 
Alt er ikke helt som du tror i Maridalen

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 16:05

En nedbrent kirke, et forbrent lik, og kirkesølv på avveie. Innbyggerne i Maridalen har mørke hemmeligheter de helst ikke vil ut med.

 
Forbereder svik og mordmysterier i dalen

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 13:20

– Jeg er helt sikker på at folk ikke blir skuffet dette året heller, sier regissør av Maridalsspillet. Nå øves det for fullt i Maridalen, frem til premieren ved Margaretakirkeruinene 15. august.

 
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse