Nordre Aker Budstikke mener

Arbeider i riktig retning

LEDER 27. AUGUST 2009 Nordre Aker høster nå frukter av arbeidet som er gjort for å bedre kvaliteten i tjenestilbudet mellom bydel og innbyggere. Man...

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
27.08.2009 kl 10:06

LEDER 27. AUGUST 2009

Nordre Aker høster nå frukter av arbeidet som er gjort for å bedre kvaliteten i tjenestilbudet mellom bydel og innbyggere. Mange ansatte har vært involvert i arbeidet med Kvalitetskommuneprogrammet. At de ansatte, folkevalgte og bydelsledelsen har tatt dette alvorlig, ser vi når bydelen nomineres til den beste på flere felt i «konkurranse» med 140 andre kommuner (Oslos bydeler regnes her som en egen kommune).

I kategorien pleie og omsorg er Nordre Aker sammen med Modum og Vennesla funnet å være de beste. Kommunalmisteren delte ut prisen i går, etter at denne avisen gikk i trykken. På våre nettsider www.nordreakerbudstikke.no kan du nå se hvordan det gikk. Men, seier eller ikke seier, det er en stor prestasjon av Nordre Aker, som en bydel i Oslo kommune, å hevde seg helt i toppen blant norske kommuner, på dette feltet. Og vi gratulerer både bydelen, de innbyggerne som følge av dette har opplevd bedring i kvaliteten på det tilbudet de mottar i Nordre Aker, og alle de ansatte som har gjort en felles innsats.

Samtidig skal vi huske på at ikke alt er i mål, selv om Nordre Aker er en av landets beste 'kommuner' på pleie og omsorg. Vi har flere ganger lest om tjenestemottakere som ikke føler at de har fått nok hjelp. Bydelen har hatt en stram økonomi å streve med over mange år. Det har blitt foretatt kutt på flere av områdene det nå roses for. Det er lettere å rive ned enn å bygge opp, er det noe som heter. I Kvalitetskommuneprogrammet har bydelen bygget opp gode vaner og dyktig kompetanse. Det er viktig at denne bragden opprettholdes, også når Kvalitetskommuneprogrammet avsluttes i år. Vi må fortsette å være gode på disse områdene, og sørge for at de styrkes ytterligere i årene som kommer. Hvileputer er det ingen som tjener på. Men med et fortsatt nitidig arbeid med dette, kan vi forhåpentligvis se enda mer progresjon i årene som kommer. For det er meget viktig at bydelen som tjenestetilbyder fortsetter å styrke den «brukeropplevde kvaliteten i møtet mellom bruker og tjenesteyter» også i fremtiden.I Kvalitetskommuneprogrammet har bydelen bygget opp gode vaner og dyktig kompetanse

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!