– Jeg bare måtte teste!

– Jeg bare måtte teste!

Biceps - forside arm, trekker opp. FOTO: KRISTIN TUFTE HAGA

ASTRIDS TRENING: – Hvordan det gikk? Bare se og les.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
03.10.2016 kl 09:20

Endelig er aktivitetsparken på Myrerjordet klar. Eller nesten helt klar. Noe kunstgress her og der som må festes. Men altså - apparatene bare står der og venter på deg.

Se bildet større

Astrid trener mage. FOTO: KRISTIN TUFTE HAGA

SE FLERE BILDER MED ØVELSER HER

Nå måtte jeg bare teste de nye treningsapparatene.

I flere uker nå har jeg fulgt med på arbeidene på Myrerjordet. Jeg har gledet meg masse til at disse apparatene skulle bli klare til bruk.

Men først, i dag torsdag tok jeg med Hopplagruppa på morgentur. Vi satte i gang med Lachmannstrappa. Eller er det kanskje Myrerskogtrappa?

Se bildet større

Trening av brystmuskulaturen. FOTO: KRISTIN TUFTE HAGA

Vi kjørte på med trappeintervaller. Etter intervalløktene, så bar det ned til Myrerjordet. For der står jo som nevnt apparatene bare og venter.

Styrketreningen gikk unna . Armer, rygg, bryst, mage, rumpe og lår. Og kjernemuskulaturen.

SE FLERE BILDER MED ØVELSER HER

Jeg har testet ut Tufteparker, og der syns jeg mange av apparatene passer best for de som allerede er godt sterke fra før. Apparatene på Myrerjordet derimot gir mulighet for folk i alle aldre og form til å få til god styrketrening.

Se bildet større

Astrid trener kjernemuskulatur - planken i slynge. FOTO: KRISTIN TUFTE HAGA

Og det må være litt av hensikten med Myrerjordet og treningsapparatene - å få folk flest til å få lyst til å trene og vedlikeholde styrke.

Og ønsker man mer motstand på noen av apparatene, så går det å løse med trimstrikker som man kan binde rundt. For noen av apparatene er kun lagt opp til at man jobber mot sin egen vekt. Det kan bli for lett for noen.

Jeg synes det er så utrolig bra at Myrerjordet har blitt mer tilgjengelig for alle, ikke bare for fotballfolket.

Se bildet større

Balanse, ben og rumpe. FOTO: KRISTIN TUFTE HAGA

Dette blir garantert en hit både for unge og gamle, for treningsgrupper og barnehager på tur.

SE FLERE BILDER MED ØVELSER HER

Jeg har i hvert fall en plan for Hoppla-gruppa på mandag!


Astrid Moe Eikrem er coach og treningsveileder, og driver Heile deg Coaching og trening på Kjelsås. Hun er fast spaltist i Nordre Aker Budstikke. Les mer fra Astrid her.

Liker du litt fart og å bryne deg også, er du velkommen til å bli med på Heile deg Hoppla-treningene på Kjelsås hver mandag. Her er det både kondis- og styrketrening.

Hold deg oppdatert! Følg Nordre Aker Budstikke på Facebook!

Meld deg på Nordre Aker Budstikkes nyhetsbrev!

Hold deg oppdatert ved å melde deg på vårt gratis nyhetsbrev som kommer rett i innboksen din hver torsdag!
Leser du på mobil? Meld deg på ved å sende e-post!

Annonse

Bildeserie

Armer - forside - opptrekk. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Bein - rumpe. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Triceps - bakside arm. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Planken - kjernemuskulatur. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Balanse, bein og rumpe. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Nedrekk - rygg. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Brystmuskler. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Kjernemuskulatur - planken i slynge. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
 Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Sit ups - mage. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA
Treningsintruktør og coach Astrid Moe Eikrem ved Myrerjordet.  Foto: KRISTIN TUFTE HAGA

Astrid trener på Myrerjordet.

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!