Brøt retningslinjene for markedsføring

Ring Eiendomsmegling sa denne uken opp franchiseavtalen med Tåsen eiendomsmegling etter et kreativt markedsføringspåfunn.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
13.03.2008 kl 09:55

TÅSEN: Tåsen Eiendomsmegling kjørte nylig en kampanje hvor de lovte å utbetale 3000 kroner for hver kunde man vervet, skriver VG torsdag.

Vidar K Akse, fagansvarlig hos Tåsen Eiendomsmegling mener markedet er blitt så tøft at meglerne må bli mer offensive og kreative.

Ring Eiendomsmegling er derimot ikke fornøyd med kreative påfunn som Tåsen Eiendomsmeglings markedsføring. Denne uken sa de opp franchiseavtalen med dem fordi Tåsen har brutt retningslinjene for markedsføring i Ring.

- Det er en litt desperat måte å skaffe kunder på. Denne typen stunts er en krampetrekning, sier Hans Christian Børresen, administrerende direktør i Ring Eiendomsmegling.

Ifølge Kreditttilsynet er det ulovlig å utbetale vervepremier som er avhengig av boligsalg.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!