Disse er nest best i landet!

Disse er nest best i landet!

Oddvar Aakvik gratulerer Hege Berget Norsted.

Smil og godt humør er årsaken til at Kjelsås postkontor er nest best i landet. Det mener i alle fall de sprudlende damene bak disken.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
14.11.2008 kl 10:05

KJELSÅS: Det er nemlig menneskene på postkontoret på Stillatorget som trekker opp scoren i brukerundersøkelsen Synnovate har utført på postkontorer og «Post i butikk» over hele landet.

God trivsel

– Av 100 mulige får Kjelsås 95 poeng for service og innsatsvilje, 96 på kunnskap om posttjenestene, 95 på evne til å forstå problemer, 96 på å behandle klager på en god måte..

Distriktssjef i Oslo og Akershus, Tor Ivar Ask, ramser opp detaljene fra resultatlista, på pauserommet på Kjelsås postkontor.

Regiondirektør Oddvar Aakvik har med en stor marsipankake og blomster som han overrekker Hege Berget Norsted.

– Dette er et postkontor vi er veldig stolte av. Det er kjempegøy at de får så god tilbakemeldinger fra kundene. Det vitner om svært dyktige medarbeidere, roser Aakvik.

– Vi har et veldig stabilt personale, og godt arbeidsmiljø, repliserer Norsted, og forteller at samtlige av de fast ansatte har vært ved kontoret siden 90-tallet.

– Med et sykefravær lik null, vitner det om god trivsel, sier distriktssjef Rask.

– Vel, skyter Nordsted inn med et smil. – Det er vel 0,7 prosent sykefravær, for jeg var borte et par dager tidligere i år.

Best i Oslo

Med totalt 94 av 100 mulige poeng, deler Kjelsås andreplassen med Dokka postkontor i Oppland.

De er derfor desidert best i Oslo, og det er ikke første gang. På pauserommet henger diplomer i fleng. Og årets 2. plass i brukerundersøkelsen er en tangering av fjorårets plassering.

Mellom 1200 og 1500 brev sorterer damene om dagen, og 250-300 kunder setter beina innenfor postkontorets dører om dagen.

– Når vi er fornøyde, blir kundene fornøyde, og omvendt, konstaterer de blide damene på postkontoret, som kjenner nedslagsfeltet sitt «ut og inn».

– Her er det smil hele veien, sier regiondirektør Aakvik.

– Det er noen som sier at når de går inn døra på Kjelsås, så føler de at det står «velkommen» med store bokstaver, humrer Marit Pedersen.

Trendy farger

Onsdag i forrige uke var også første dag Kjelsås tok i bruk de nye røde postuniformene.

Den nye Posten-logoen og profilen er det mange som har ment mye om, men på Kjelsås er de godt fornøyd.

– Jeg syns de er kjempefine jeg. Fargene er friskere enn før, og så er de jo mer trendy, sier Anne Grete Bjørbæk, som har jobbet i Posten i siden 1975, og kom til Kjelsås fra Korsvoll postkontor da det ble nedlagt på 90-tallet.

At posthornet og kronen har forsvunnet fra logoen, syns hun er helt greit.

– Så hyggelig at de har nådd så høyt opp! Jeg har ingenting å klage på, men jeg håper ikke at dette postkontoret blir nedlagt, slik som så mange andre, sier postkunde Jorunn Blaker Elvegård fra Korsvoll.

Regiondirektør Aakvik beroliger Elvegård:

– Postkontorene som skal gjøres om til Post i butikk frem til 2010 er stort sett utenfor Oslo. Kjelsås postkontor vil nok bli værende i mange år fremover.

Dette er et postkontor vi er veldig stolte av

Oddvar Aakvik, regiondirektør

Annonse
Se bildet større

Elena Larsen trives godt i jobben på Kjelsås postkontor.

Se bildet større

Trude Solberg (fra venstre), Anne Grethe Bjørbæk, Oddvar Aakvik, Hege Berget Norsted, Elena Larsen, Tor Ivar Ask og Marit Pedersen. Foto. Karl Andreas Kelstrup

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!