Kommer godt ut

Kommer godt ut

Brukerne er fornøyde med oslo Kommunes nye telefontjeneste.

Brukerne av Oslo kommunes felles sentralbordnummer, 02 180, er godt fornøyde med tjenesten.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
25.02.2008 kl 14:18

OSLO: I 2005 innførte Oslo kommune felles sentralbord for alle kommunens virksomheter på tlf. 02 180. Nå viser en undersøkelse at 91,5% av innringerne opplever kundekonsulentene som hyggelige og hjelpsomme.

Brukerundersøkelsen ble foretatt høsten 2007, og over 2000 innringere har gitt sine synspunkter om tjenesten, skriver Oslo kommune på sine hjemmesider.

Nærmere 90% av de spurte var tilfreds med servicen, og 73% oppgav at de hadde kjennskap til at 02 180 er Oslo kommunens fellesnummer.

Målsettingen for Oslo kommune 02 180 er at 80 prosent av samtalene skal besvares innen 20 sekunder. Den gjennomsnittlige ventetiden i perioden undersøkelsen pågikk var på 17 sekunder. Åtte av ti opplevde denne ventetiden som akseptabel. Bortimot 87 prosent av innringerne oppgir at de ble satt over til rett person eller tjeneste.

Utviklings- og kompetanseetaten er ansvarlig for tjenesten Oslo kommune 02 180, og har tjenesteavtaler med den enkelte virksomhet i kommunen.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!