Ny kampanje for menn

Kreftforeningen inntok Ullevaal

Kreftforeningen inntok Ullevaal

Tomasz Sokolowski (t.h.) og Mads Dahm fra FC Lyn Oslo med pressesjef Terje Mosnesset i Kreftforeningen.

Kreftforeningen bruker fotballbanen som arena i sin nye informasjonskampanje for menn. Mandag ble kampanjen lansert på Ullevaal stadion.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
10.11.2008 kl 16:10

ULLEVAAL STADION: Med på lanseringen var blant annet Lyn-spillerne Mads Dahm og Thomas Sokolowski.

I den nye kampanjen skal blant annet animasjonsfiguren Steinar fortelle menn hvordan de skal oppdage faresignalene på kreft.

Fotballheltenes personlige historier

I tillegg fortalte fotballpersonligheter som Gunnar Halle, Bent Skammelsrud og Davy Wathne om egne krefthistorier og viste sin støtte til kampanjen.

– Vi vil endre menns helseatferd og gi dem mer kunnskap om symptomer på kreft, sa Kreftforeningens generalsekretær Anne Lise Ryel til Kreftforeningens hjemmesider.

Opptatt av en sunn livsstil

Norges Fotballforbund (NFF) er også opptatt av å føre en sunn livsstil, som igjen kan være kreftforebyggende.

– Vi i NFF har innført røykfrie tribuner, byttet ut cola og pølser med frukt og vann og ønsker å fokusere på helse og en sunn livsstil når vi årlig aktiviserer 70 000 menn på fotballbanen, sa Trygve Bornø fra NFF på pressekonferansen.

Annonse
Se bildet større

Åge Sten Nilsen, bedre kjent som Glam i Wig Wam, sang en akustisk versjon av "Bygone Zone" Foto: Marte Gråberg, Kreftforeningen

Se bildet større

Davy Wathne, Henning Solberg, Finn Bjelke, Lyn-spiller Mads Dahm, Gunnar Halle, Bent Skammelsrud og Tomasz Sokolowski. Foran: Anne Lise Ryel.

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!