Krever svar fra Get

Krever svar fra Get

Slik så Tour de France ut på Kjell Gullichsens tv i sommer.

Get-abonnenter på Tåsen er lei av dårlige TV-signaler og sviktende kundeservice fra kabel-tv-leverandøren.

Tekst:

Publisert:

TÅSEN: Beboere i Michel Nielsens vei og Carl Grøndahls vei har sett seg lei på kvaliteten på digital-tv-tilbudet Get tilbyr i området. Etter at de byttet til digital-tv har muligheten for å få se et helt tv-program blitt et sjansespill.

Svarte skjermer, bilder som "fryser" eller vises stakkato har nær blitt regelen, ikke unntaket, når Get-abonnentene slår på tv-apparatene sine.

Tilbyr tv-hjelp

Get har sendt teknikere for å se etter feil på abonnentenes tv'er og digitale mottaksbokser.

— Men de finner aldri noe galt hos oss, sier Kjell Gullichsen i Michel Nielsens vei.

Når teknikerne deretter ser nærmere på den utvendige boksen i området der signalene til mottakerne distribueres fra i luftbårne kabler, er tilbakemeldingen en annen.

— Der finner de "grove feil". Etter å ha utbedret disse, er signalene bra noen dager, før det begynner på igjen, sier Ole Jakob Løvstad, som bor innerst i Michel Nielsen.

Beboerne mener dette beviser at det er Gets distribusjon av tv-signaler det er noe galt med, ikke deres egne apparater.

Utdatert system

Ifølge beboerne stammer ledningsnettet fra 1970-tallet.

— Så vidt meg bekjent har det ikke vært noen større utbedringer av kabelnettet her hos oss siden den gang, sier Johanne Løvstad.

Og det til tross for at Get i februar 2008, for snart to år siden, sendte et brev til sine abonnenter i området der de skrev:

"Kabelnettet i ditt område er gammelt og nettet må derfor oppgraderes slik at vi kan levere deg produkter og tjenester av høy kvalitet. Det nye nettet vil blant annet gi deg mulighet til å bestille film fra et stort filmbibliotek rett fra sofakroken, høye bredbåndhastigheter og telefoni. Vi planlegger å starte oppgraderingen i ditt område i løpet av 2008."

Til tross for dette har ingenting skjedd, ifølge beboerne. På grunn av det gamle nettet kan ikke Get i dag tilby dem bredbåndstjenester.

Ingen tilbakemeldinger

Beboerne har kontaktet Get flere ganger i løpet av en toårsperiode med sine klager og synspunkter. De har ringt, møtt opp i servicesenteret hos Get i Nydalen, skrevet mail og sendt faks og sms-er, blant annet direkte til direktøren i selskapet, Øyvind Husby, uten at det har gitt resultater.

— For oss virker det som om meldingene våre stopper i kundemottaket. Vet ledelsen i Get hva det egentlig er de tilbyr oss? sier Løvstad, som forteller at flere naboer har sett seg lei på den dårlige behandlingen fra Get, og har skiftet leverandør.

— Get er en stor leverandør, og det forplikter. De bør kunne gi Tåsen-området god tv-kvalitet. I dag får vi ikke engang det vi betaler for, sier Gullichsen.

— Nå må Get gi oss et troverdig svar. Vil de gi oss et bedre tilbud eller ikke. Hvis det er slik at det blir for dyrt, må de i det minste kunne være ærlige og si det til oss, slik at vi kan se etter en ny leverandør, sier Ole Jakob Løvstad.

LES GETS SVAR HER

Annonse
Se bildet større

«Skal vi danse» oktober.

Se bildet større

Kjell Gullichsen (f.v.), Johanne Løvstad og Ole Jacob Løvstad i Niels Michelsens vei, og Ellen Wego, som nettopp har flyttet tilbake til Carl Grøndahls vei, er misfornøyde med kvaliteten Get leverer i området. Foto: Karl Andreas Kjelstrup

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!