Lettere å klage på drosjesjåfører

Lettere å klage på drosjesjåfører

Illustrasjonsfoto

Har du opplevd ubehageligheter med noen av byens drosjesjåfører? Nøl ikke med å klage!

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
12.10.2009 kl 16:34

OSLO: Næringsetaten opplyser på Oslo kommune sine hjemmesider at publikum som vil klage på en drosjefør på bakgrunn av ubehagelig oppførsel, nekt av tur osv. skal først henvende seg til den aktuelle drosjesentralen.

Les mer om hvordan du kan klage her

I tillegg har publikum muligheten til å sende klagen til Næringsetaten som er løyvemyndighet. Etaten vil da videresende klagen til drosjesentralen.

Næringsetaten har også en tipstelefon 23 46 00 00, hvor tipser må legge igjen så korrekt informasjon som mulig om drosjens løyvenummer og hva klagen går ut på. Du kan velge å være anonym.

En klage må innholde navn og kontaktinformasjon, hva klagen går ut på og drosjens løyvenummer.

Av kapasitetsgrunner vil Næringsetaten ikke kunne gi tilbakemelding på hvordan tipsene blir fulgt opp, men alle tips vil bli fulgt opp på en forsvarlig måte, står det på Oslo kommunes hjemmeside.

Les mer om hvordan du kan klage her

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!