Mener Nav lytter til brukerne

Nav mener de er gode på individuell behandling, men at mange av brukerne tradisjonelt står lenger fra arbeidsmarkedet.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
16.01.2009 kl 08:40

OSLO: – Det er en realitet at mange av våre brukere – i alle fall før finanskrisen – står lenger fra arbeidsmarkedet, sier fungerende avdelingsdirektør for kvalitet og læring, Vibeke K. Larsen i Nav Oslo.

Hun forteller at Navs kursportefølje legges opp etter det behovet brukerne og arbeidsmarkedet etterspør, og mener at etaten også skal være tilpasset de med høyere utdanning.

– Vi kjøper inn kurskonsept som skal kunne legges opp individuelt.

– Det er ikke slik at man blir «sendt» på kurs, eller kan «bestille» dem. Dette planlegges med den enkeltes saksbehandler. Hvilke kurs den enkelte bruker kan ta, avhenger også av hvilke rettigheter vedkommende har i forhold til folketrygden, sier Larsen, som uttaler seg på generell basis.

Hun sier Nav strekker seg etter å legge opp en så skreddersydd veiledning for brukerne som mulig, og at målsettingen er at så mange som mulig skal komme seg ut i varig arbeid.

– Vi skal lytte til brukerens ønsker og se på deres yrkesmessige og utdanningsmessige bakgrunn.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!