Mercedes-Benz nummer ni

Mercedes-Benz nummer ni

De nye modellene er preget av komfort og dynamikk, stadig mer sporty og i et prisnivå som vil treffe også yngre kundegrupper.

Kvinner og menn har ulikt fokus ved investering i ny bil. Sikkerhet og design contra hestekrefter og antall sylindre.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
15.03.2007 kl 09:30

Ullevål: - Kjørekomfort, sikkerhet og lekker design. Jeg kan ikke tenke meg noen annen biltype, sier Eva Årøen som kjøpte sin første Mercedes-Benz i 1976: En hvit E200. Etter å ha vært gjennom hele fargeskalaen hva bil angår, er hun innom for å kjøpe sin Mercedes nummer ni i rekken, og sikre seg en C220, i den nye C-klassen som snart skal lanseres. Svart denne gang.

- Bilene jeg har hatt de siste 10 årene har hatt gode kjøreegenskaper også som vinterbil. Det å ligge stødig på snødekte veier er viktig for meg, sier hun mens vi begynner å lure på om damen får rabatt for all reklamen.

- Eva har jeg kjent i 20 år, og hun får allerede det som er av rabatter, sier seniorkonsulent Britt Grønås Nygaard fra Nordstrand med en latter. Hun har jobbet 25 år som bilselger, hvorav de siste 19 hos Bertel O. Steen.

- Jeg har verdens beste jobb. De som er ute for å handle bil er positive, blide mennesker, og ingen dag på jobben er lik. Kvinner handler mer med hjertet enn det menn gjør. Linjer, interiør og farger er viktig, i motsetning til menn, som er mye mer opptatt av antall sylindre, felgdimensjoner og hestekrefter. Mange vil gjerne ha bedre bil enn naboen, men de fleste har allerede sett seg ut en modell, sier den erfarne bilselgeren som gleder seg til å flytte over Ring 3 til nye Sogn Arena, med brukt- og nybil salgsutstilling på en og samme flate.

Annonse
Se bildet større

Eva Årøen tar en prat med Britt Grønås Nygaard om sportsmodellen Mercedes-Benz CL500 (bak), som går fra 0 til 100 på 5.4 sekunder, har 388 hk og koster nærmere to millioner kroner. Foto: Tone Berild Kristiansen

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!