Reklametopp tror Oslo-radio får det tøft

Reklametopp tror Oslo-radio får det tøft

Den nye lokalradioen for Stor-Oslo blir en helkommersiell radiokanal med lokalt fokus, sier Svein Larsen. Arkivfoto: Øysten Dahl Johannesen

Aegis-sjef Helge Onsum tror det blir tøft for Radio Metro å hente inn over 20 millioner kroner i reklamemarkedet til neste år.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
29.09.2008 kl 13:20

OSLO: Radiogründer Svein Larsen fortalte under konsesjonsdebatten på Radiodager at den nye lokalrasdioen for Stor-Oslo blir en helkommersiell radiokanal med lokalt fokus. Metro Radio ble tildelt frekvensen Radio 1 har sendt på de siste årene i forbindelse med konsesjonstildelingen i juni.

– Lokale fordeler

– Vi skal satse på lokale annonsører i regionen. Vi er i stand til å produsere mer lokalt innhold og slipper å dele store flater med de andre storbyene. En annen fordel, fremfor nasjonale aktører, er at vi kan være tilstede lokalt og konsenterere oss om det som skjer der, sa Larsen i følge Kampanje.

I følge Kampanje er Radio Metros ambisjon er å ta opp mot 25 millioner neste år. Larsen vil ikke si noe konkret tall, men vedgår at de må få inn rundt 20 millioner kroner.

Tvilende

Administrerende direktør Helge Onsum i mediebyrågruppen Aegis er tvilende til om det kommersielle markedet legger særlig stor vekt på det lokale innholdet, og tror ikke den nye radiokanalen kan nå et mål på 25 millioner.

– Det skal de jobbe veldig hardt for å nå. Jeg håper at de klarer det, fordi det vil være bra for mangfoldet, men det blir veldig tøft å ta 25 millioner, sier Onsum til Kampanje.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!