Resepsjonen er tilbake

Resepsjonen er tilbake

Bydelsadministrasjonen er fornøyd med at resepsjonen nå er tilbake. – Å møte en låst dør med ringeklokke virker lite imøtekommende, sier BU-leder Egil Ihlen. Fra venstre: BU-leder Egil Ihlen, "resepsjonist" Anita Rønning og bydelsdirektør Mona Taasen.

– Vi la ned resepsjonen for et år siden, men det var det egentlig ingen grunn til, sier bydelsdirektør Mona Taasen.

Tekst:

Publisert:

Nydalen: 1. mars i fjor fikk alle bydelene felles sentralbord via Oslo kommune.

- Selv om sentralbordet forsvinner, kommer det vel likevel folk innom en bydels- administrasjon?

– Det er akkurat det. Hvorfor vi fjernet resepsjonen, samtidig som sentralbordet ble plassert sentralt, har jeg ikke noe godt svar på. Men tilbakemeldingene fra besøkende og andre viser at det absolutt er behov for en resepsjon her. Og nå er den heldigvis på plass igjen, sier bydelsdirektør Mona Taasen.

Mye trafikk

Bydelsadministrasjonen ligger i Nydalen - med rundt 30 ansatte.

– Blant annet lønner vi circa 2000 personer som jobber i de ulike bydelsinstitusjonene, noe som selvfølgelig medfører en del personlige henvendelser. I tillegg fungerer vi som resepsjon for bydelens avdeling for SFO og barnehagekontoret, som ligger på andre siden av gaten. Og det har ikke akkurat vært få innom med barnehagesøknader i den siste tiden, sier Taasen.

Flerbruk

Bydelsdirektøren kan fortelle at resepsjonsområdet er planlagt til flerbruk.

– Vi ønsker å være mest mulig publikumsvennlige. Etter hvert kommer en PC-stasjon på plass. Den kan innbyggerne blant annet bruke til internettsøk og annen hjelp, sier Taasen.

Bydelsutvalgsleder (BU) Egil Ihlen har også savnet resepsjonen.

– Å møte en stengt dør med ringeklokke virker lite imøtekommende. Nå kan innbyggerne ta en tur ned i resepsjonen. Kanskje få hjelp til å finne frem og sette seg inn i politiske saker, eller annen informasjon, sier BU-lederen.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!