Selvbetjening på Internett

Selvbetjening på Internett

It-konsulentselskapet Bekk Consulting doblet veksttakten fra året før, og omsatte for 128,3 millioner kroner i 2005. Nå setter de alle kluter til i NAV. Foto: Tone Berild Kristiansen

Olav Folkestad fra Nordberg er gründer og adm. direktør i BEKK Consulting AS, et av få IT-konsulentselskap som greide seg helskinnet gjennom nedgangstiden i 2002 og 2003.

Tekst:

Publisert:

Nordberg: For ti år siden stod det å lese i Dagens Næringsliv, under overskriften "Internett, en flopp!" at "Internett er en motegreie som vil dø ut om noen år." Så feil kunne noen ta. BEKK inngikk i 2003 en avtale som hovedleverandør av utviklingsprosjektet for selvbetjeningsløsninger på aetat.no, og har en sentral rolle i forbindelse med informasjon- og selvbetjeningsløsningen NAV.

- I 1996 var det 1 prosent som brukte Internett hjemme, i dag er tallet steget til åtti prosent, informerer Olav Folkestad, administrerende direktør i Bekk Consulting AS, som var blant de få it-konsulentselskapene som klarte seg helskinnet gjennom nedgangstiden som, fulgte etter at "dotcom-hysteriet " kollapset i 2001. BEKK har i dag over 150 konsulenter, og jobber i tillegg til systemutvikling også med forretningsrådgivning, grafisk design og brukervennlighet.

Han kan melde om en stadig større etterspørsel etter "selvbetjeningsløsninger".

- Folk ønsker å handle når det passer dem, om det så er klokka tre på natten eller på juleaften, ønsker å holde seg orientert, og forventer full tilgang til bedrifters varer og tjenester på Internett, det være seg innen privat, så vel som offentlig sektor.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse