Selvbetjening på Internett

Selvbetjening på Internett

It-konsulentselskapet Bekk Consulting doblet veksttakten fra året før, og omsatte for 128,3 millioner kroner i 2005. Nå setter de alle kluter til i NAV. Foto: Tone Berild Kristiansen

Olav Folkestad fra Nordberg er gründer og adm. direktør i BEKK Consulting AS, et av få IT-konsulentselskap som greide seg helskinnet gjennom nedgangstiden i 2002 og 2003.

Tekst:

Publisert:

Nordberg: For ti år siden stod det å lese i Dagens Næringsliv, under overskriften "Internett, en flopp!" at "Internett er en motegreie som vil dø ut om noen år." Så feil kunne noen ta. BEKK inngikk i 2003 en avtale som hovedleverandør av utviklingsprosjektet for selvbetjeningsløsninger på aetat.no, og har en sentral rolle i forbindelse med informasjon- og selvbetjeningsløsningen NAV.

- I 1996 var det 1 prosent som brukte Internett hjemme, i dag er tallet steget til åtti prosent, informerer Olav Folkestad, administrerende direktør i Bekk Consulting AS, som var blant de få it-konsulentselskapene som klarte seg helskinnet gjennom nedgangstiden som, fulgte etter at "dotcom-hysteriet " kollapset i 2001. BEKK har i dag over 150 konsulenter, og jobber i tillegg til systemutvikling også med forretningsrådgivning, grafisk design og brukervennlighet.

Han kan melde om en stadig større etterspørsel etter "selvbetjeningsløsninger".

- Folk ønsker å handle når det passer dem, om det så er klokka tre på natten eller på juleaften, ønsker å holde seg orientert, og forventer full tilgang til bedrifters varer og tjenester på Internett, det være seg innen privat, så vel som offentlig sektor.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!