Setter inn strakstiltak, men vurderer også endret kjøremønster

Ikke akkurat noen småhull langs Grefsenveien, dette er rett ovenfor Disen trikkeholdeplass, og foreviget mandag. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA

– Livsfarlig, sa en leser om Grefsenveien og de mange store hullene langs ruta. Sporveien vil nå sette i gang akuttiltak, men kanskje blir det andre endringer også.

Nordre Aker Budstikke
Nordre Aker Budstikke

Publisert:

Sist oppdatert: 06.02.2018 kl 14:39

GREFSEN: De siste ukene har flere lesere kontaktet Nordre Aker Budstikke om veldig dårlige veistandard i Grefsenveien, fra Storokrysset og oppover. I påvente av at veien skal oppgraderes til våren - se link til sak lenger ned. Flere bildekk er også ødelagt.

– Livsfarlig

Johan er en av de som er opprørt over standarden i Grefsenveien:

– Det er store hull ved trikkeskinnene. Det er viktig at alle hull blir tettet så fort som mulig. Slik veien ser ut i dag, kan det være livsfarlig å ferdes der, for fotgjengere, bilister og ikke minst syklister. Bare se på kjøremønsteret til noen av bilistene i Grefsenveien, siste del ned mot Storo. Bilene svinger fra side til side for ikke å havne i et hull. Dette kan så klart forårsake farlige situasjoner, var noe av det Johan tok med i sin kommentar tirsdag morgen, i Nordre Aker Budstikke.

I tillegg:

– Jeg arbeider som leder i byggebransjen. Hadde vi hatt sånne hull på en byggeplass og arbeidstilsynet hadde kommet på kontroll, ville byggeplassen blitt stengt med en gang!

HER KAN DU LESE HELE KOMMENTAREN TIL JOHAN.

Nordre Aker Budstikke kjenner identiteten til Johan byggeleder, men han ønsker selv kun å bli omtalt som Johan byggeleder.

Grefsenveien mandag 5. februar, ovenfor Disen trikkeholdeplass. Foto: KRISTIN TUFTE HAGA/ARKIV NORDRE AKER BUDSTIKKE

Sporveien

Hva gjelder Sporveiens vedlikeholdsansvar, så omfatter det områdene innenfor der skinnene ligger, og seksti centimeter på hver side.

Tidligere har Sporveien uttalt følgende om tilstanden i Grefsenveien, i november 2017.

– Vi er de første til å erkjenne den bedrøvelige tilstanden på den strekningen av Grefsenveien det her er snakk om. Vi har egne folk ute regelmessig som overvåker problemstrekninger og «lapper» asfalten der dette er nødvendig. Dette er imidlertid ingen fullgod løsning for en strekning som er så sterkt trafikkert som Grefsenveien er ned mot Storo. Dette er likevel den mest hensiktsmessige metoden vi har slik forholdene er i dag.

Sporveien viste også videre til at det våren 2018 planlegges en fullstendig oppgradering av Grefsenveien på denne strekningen – i dette ligger også en ombygging av Storokrysset.

Tiltak, og mulig endret kjøremønster

Sporveien har lest saken i Nordre Aker Budstikke. Tirsdag ettermiddag svarer Sporveien at de nå vil gjøre akuttiltak i Grefsenveien.

– Det vil nå bli gjort akuttiltak og et forsterket arbeid med midlertidige utbedringer i Grefsenveien, inntil prosjektstart våren 2018. Sporveien også i dialog med Bymiljøetaten om mulig endring av kjøremønsteret i Grefsenveien frem til prosjektstart. Hva det konkret innebærer, må vi komme tilbake til, sier Andreas Viseth, kommunikasjonsrådgiver i Sporveien til lokalavisa tirsdag ettermiddag.

Nordre Aker Budstikke følger saken.

LES OGSÅ:

Meld deg på nyhetsbrev!

Få ukens nyheter oppsummert i et nyhetsbrev fra Nordre Aker Budstikke. Det er gratis, og du melder deg på her!

Nøkkelord

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...