Effektivt med trening før frokost

Slik forbrenner du mest fett

Slik forbrenner du mest fett

EKSPERT: Vår faste treningsekspert er Line Marion Nielsen Kjøniksen. Line Marion har en mastergrad innen psykologi, coaching og ledelse, og er i tillegg utdannet personlig trening fra Norges Idrettshøyskole, med utdypning innen trening for gravide og skadede.

Synes du forbrenningen din er treg? Ta en treningsøkt før frokost.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
14.10.2008 kl 13:45

KVINNEGUIDEN.NO: - Når det gjelder fettforbrenning er det best å trene før frokost. Glykogenlagrene er ikke blitt fylt på i løpet av natten og kroppen vil derfor ta mer av andre reserver som fett, forklarer Line Marion til Kvinneguiden.

Om du ønsker å få mer definerte muskler og bedret styrke og utholdenhet, er det derimot best å spise godt og fylle opp glykogenlagrene med karbohydrater først.

- Det er en betingelse for god prestasjon at glykogenlagrene er fylt godt opp, sier Line Marion.

Slik trener du magemusklene! Se Kvinneguiden-TV

God frokost

Er du blant de heldige som liker å trene både morgen og kveld om hverandre, skal du vite at det er spesielle treningsformer som passer best morgen og kveld;

- Om du har ønske om fettforbrenning, er det best å kjøre kondisjonsaktiviteter om morgenen før frokost. Ellers er det helt klart best med påfyll av mat en-tre timer før treningsøkten med tanke på fremgang og resultater, sier treningseksperten.

Rett kost

Vil du helst trene om morgen rett etter å ha spist frokost, bør du velge passende kost. Da finnes det gode alternativer til fulle måltider;

Her er Line Marions tips:

  • Drikke med karbohydrat, som sportsdrikke.
  • Lett mat som frukt og kesam/yoghurt
  • Proteinbarer og protein/karbohydrat tilskudd.

Les også: Dette spiser du etter trening

Annonse
Se bildet større

TRENE: Treningseksperten vår forteller deg når på døgnet det er best å trene!

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!