Spill: Ikke for sarte barnesinn

Spill: Ikke for sarte barnesinn

 

Fire Emblem: Radiant Dawn er ufyselig vakkert.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
02.04.2008 kl 09:05

GAMER.NO: Den andre tanken som slår deg når du fyrer opp det siste spillet fra Intelligent Systems er at det er kvalmende stygt. Den første tanken er paradoksalt nok at spillet er ufyselig vakkert. En smakfull introduksjonssekvens lurer sansene trill rundt gjennom de første få minuttene av dette taktiske og turbaserte strategispillet.

Fire Emblem: Radiant Dawn sender deg ut på forskjellige oppdrag, og fra startpunktet må du sende den vesle hæren din mot mål. Målet kan være så mangt. Det kan være en dør, en kiste, eller en stor og stygg soldat. Alle krigerne i spillet er sterke mot noe, og svake mot noe annet.

For eksempel vil en mann med øks stille sterkere enn en mann med spyd, men et sverd vil i sin tur slå en øks. Mye av utfordringen ligger i å bruke riktig kriger på riktig tidspunkt. Gjør du en eneste feil, kan det bety døden for en av dine krigere. De som dør i Fire Emblem, kommer aldri tilbake.

Presentasjonen er det eneste dette spillet taper stort på. Det ser ikke bra ut, og en stein hadde kjedet seg over historien. Dette betyr egentlig veldig lite, for Fire Emblem: Radiant Dawn handler om strategi. Solid, nådeløs og intelligent strategi.

Les en mer omfattende anmeldelse: Gamer.no anmelder Fire Emblem: Radiant Dawn

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!