Superservice av kommunen

Superservice av kommunen

Lys i Skarskroken. FOTO: PRIVAT

– Vi har selv valgt å bosette oss midt i granskogen og forventer ikke at Bymiljøetaten er på pletten når vi ringer, ifølge Peter Mikkelson fra Maridalen.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
23.02.2016 kl 16:03

MARIDALEN/SKAR: Da høstmørket la seg over Maridalen oppdaget noen beboere ved Skar at det var veldig mørkt langs veien.

Led-belysning

– Mange pærer måtte skiftes og Bymiljøetaten reagerte sporenstreks. Det ble rykket raskt ut og jobben utført, forteller Peter Mikkelson i dalen.

Men Skarskroken, innerst i Maridalen, forble mørk. Kommunen rykket ut på nytt

– Det ble til og med satt inn flunkende ny ledbelysning, som erstatning for de gamle gatelysene. Totalt seks armaturer ble byttet ut, forteller Mikkelson videre.

Han fortsetter.

LES OGSÅ: Alexandra (12) fra Romania lærte seg flytende norsk muntlig og skriftlig på bare noen måneder

To timer

– De jobber virkelig raskt og effektivt, og yter et høyt servicenivå i Oslo kommune. Det tok kun to timer fra det ble ringt til de nye led lysene var på plass! Vi har selv valgt å bosette oss midt i granskogen og forventer ikke at Bymiljøetaten er på pletten når vi ringer! forteller Mikkelson videre.

LES OGSÅ: Nordre Aker-ungdom møtes på Majorstua for å slåss - med tilskuere

Gamle armaturer

Kommunen forteller at de gamle lampene var kvikksølvarmaturer.

– Lampene ble byttet etter en henvendelse om flere mørke lamper. Disse var gamle 125W kvikksølv armaturer, så i stedet for å bytte enkeltstående lamper ble alle åtte byttet samtidig til moderne Led-lamper, forteller presseansvarlig Monica Thorud i Bymiljøetaten.


LES OGSÅ:

Nordre Aker Budstikke: Hold deg oppdatert med vårt nyhetsbrev!

Hold deg oppdatert ved å melde deg på vårt gratis nyhetsbrev som kommer rett i innboksen din hver torsdag!
Leser du på mobil? Meld deg på ved å sende e-post!

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!