Test: Renault Laguna

Test: Renault Laguna

LAGUNA: Myk fjæring gir noe krenging.

Med ny Laguna lover Renault bot og bedring i forhold til kvalitet.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
12.09.2008 kl 09:15

Forrige Laguna gav – og gir fortsatt – eierne kostbare bekymringer. Dette sies nå å være historie. Ny Laguna skal være konstruert for å havne blant de tre beste i klassen i forhold til kvalitet. Så vil tiden vise om så stemmer.

Skifte av importør har sendt Renault-salget helt i bunnen i Norge. At merket også sliter med forhandlernes vilje til å satse tungt på merket kan leses rett ut av salgsstatistikken.

Men Laguna, som var første til å oppnå fem stjerner i EuroNCAPs testprogram for ti år siden, er fortsatt å regne for en svært trafikksikker bil.

Stopplengde på 23,1 meter fra 80 km/t til stillestående forteller om svært effektive bremser, bare slått av Mazda6. 8 kollisjonsputer og en startpris på 264.900 kroner er også verdt å notere seg.

En fiffig løsning gjør det svært enkelt og raskt å legge ned bakseteryggene.

Annonse
Se bildet større

LAGUNA: Dra i håndtaket, og setene foldes flate.

Se bildet større

TESTET: Renault Laguna

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!