Test: Saab 9-3

Test: Saab 9-3

9-3: Typisk Saab ned nøkkelen i gulvet.

Morsom å kjøre, men usedvanlig trangt baksete og bagasjeplassen trekker solid ned.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
12.09.2008 kl 09:15

En gammel traver fra Trollhättan i Sverige, men 9-3 bærer alderen godt. Saab forsøker å leke premium, men vi mener at dit er det et stykke vei for 9-3 som først og fremst lider under et usedvanlig trangt baksete. Dette er ikke til å sitte i over lange strekninger for voksne over 1,80.

Bagasjeromsplassen er ikke mye å skryte av. Saab satser på å skille seg ut, og kraftig turbomotor på 180 hk i kombinasjon med en nydelig automatgirkasse fikk flere av testsjåførene til å klø i fingrene etter å kjøre bilen.

Saab bygger førermiljøet rundt sjåføren etter cockpitprinsippet. Derfor kan mange av instrumentene mørklegges om natten ved å trykke inn night panel-knappen. Saab 9-3 støyer lite, oppleves sportslig og bilen trives godt når svingene kommer tett.

Annonse
Se bildet større

TESTET: Saab 9-3

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!