Varmet opp til tv-aksjonen

Varmet opp til tv-aksjonen

Appell: Tv-aksjonsleder Harriet Rudd sammen med barna Agnes og Signe holdt appell for gjengen fra Blå Kors.

Blå Kors mangler fortsatt bøssebærere til årets tv-aksjon 19. oktober.

Tekst:

Publisert:

MYRERLØKKA: Rundt 50 ansatte og brukere fra Blå Kors tok fredag i forrige uke turen fra sentrum til Myrerløkka som et kick-off til årets tv-aksjon den 19. oktober.

– Det var en alright tur, vi var litt uheldig med været, men det gikk bare fint, sier Åsmund Alkvist.

Initiativet til turen var det brukerne hos Blå Kors som hadde tatt.

– Vi har store forventninger, og håper at børskrakket ikke påvirker folks giverglede, sier Arve Ulateig som er en av initiativtakerne.

Jobber mot rusmisbruk

Til fots og på sykkel tok de seg fram til Myrerløkka hvor det vanket frukt, boller, brus og appeller.

– Folk synes årets tema, hvor midlene blant annet går til Blå Kors sine prosjekter rettet mot barn og unge som er rammet av voksnes rusmisbruk, er veldig viktig, sier Harriet Rudd som er leder for årets tv-aksjon.

Trenger flere bøssebærere

Den 19. oktober skal 100 000 bøssebærere innom 1,8 millioner husstander for å samle inn penger.

Mange bøssebærere er allerede på plass, men Blå Kors trenger mange flere. Derfor blir det en hektisk innspurt mot aksjonen.

– Det blir aldri nok bøssebærere, sier Arve Ulateig.

Bøssebærere kan ta kontakt med Blå Kors på telefon 02025.

Takknemlig

Blå Kors jobber for å hjelpe rusbrukere og deres pårørende til et bedre liv, blant annet ved steg for steg hjelp for å komme tilbake til arbeidslivet.

– Blå Kors er mulighetenes arena. Jeg er så takknemlig for den sjansen jeg har fått til å komme tilbake til arbeidslivet igjen, sier Dag Wernersen som er en av Blå Kors-brukerne som var med på turen.

Annonse
Se bildet større

Boller og brus: Knut Belsby og Kars-Kristian Skreppvin sto for serveringen.

Se bildet større

Kick-off: Arve Ulateig (f.v.), Åsmund Alkvist og Lars Almåsbakk deltok på Blå Kors sin kick-off tur til Myrerløkka. 19. oktober er det tv-aksjon der pengene blant annet går til prosjekter rettet mot barn og unge som er rammet av voksnes rusmisbruk. Alle foto: Øystein Dahl Johansen

Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!