Nå dekker vi toppfotballen

Lokalavisene i Norges største fotballnettverk

Lokalavisene i Norges største fotballnettverk

... Fra våre nettsider.

Alt om fotball blir Norges største fotballnettverk, med distribusjon på tvers av en rekke kanaler og merkevarer. Nettverket åpner i dag.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
11.03.2009 kl 14:30

OSLO: Edda Media og Nettavisen har inngått en samarbeidsavtale med TV 2 og A-pressen om fotballtjenesten "Alt om fotball" .

Samarbeidet innebærer online livedekning av kamper, utveksling av fotballdata og samordning av fotballinnhold mellom samarbeidspartnerne. Samarbeidet har et kraftig lokalt tilsnitt med lokal dekning av 13 av 16 tippeligalag og 16 av 16 adeccoligalag.

A-pressens og Edda Medias over 70 nettaviser inngår i samarbeidet. Med Nettavisen får nettverket også betydelig nasjonal distribusjon. Blant disse er våre aviser i Oslo.

Lenkes sammen

TV 2 har webrettighetene til norsk fotball. Gjennom "Alt om fotball" vil A-pressen, Edda og Nettavisen lenke til TV 2 Sportens rikholdige fotballmeny på TV 2 Sumo.

– Vi har store forventninger til dette samarbeidet. TV2 er i kraft av sin erfaring og kompetanse ledende på norsk fotball, mens Edda Media og A-pressen har en unik distribusjonsflate gjennom sine aviser. I tillegg har Edda media og A-pressen en nærhet til klubbene ingen andre kan tilby. Kombinasjonen av det nasjonale og det lokale skal resultere i Norges beste fotballnettsted, sier Nils Kristian Myhre, utviklingsredaktør i Edda Media.

Alt om fotball lanseres i dag, og markerer samtidig åpningen av Norges største fotballnettverk, med distribusjon på tvers av en rekke kanaler og merkevarer. Samarbeidet blir bredt tilgjengelig for brukere, lesere og seere gjennom web TV, tekst-TV, mobil og i aviser. Gjennom samarbeid med TV 2 Sumo får avisenes brukere og lesere også tilbud om se kampene til sitt tippeligalag på web-TV.

– For TV 2 har det vært sentralt å skape et stort nettverk med god distribusjon og stor journalistisk produksjon både nasjonalt og lokalt. Med A-pressen, Edda og Nettavisen har vi en betydelig nasjonal distribusjon, i tillegg til at vi dominerer lokalt. Både initiativtagerne og partnerne har sett den redaksjonelle verdien av å skape et stort nettverk, sier redaksjonssjef Håvard Myklebust i TV 2 Sporten.

Flere kanaler

Lokalt vil den enkelte lokalavis følge sine fotballag og motstandere tett – i alle kanaler, og på nye måter. Først og fremst vil avisene følge fotballen i tykt og tynt gjennom god journalistikk i alle kanaler – i papiravisen, på nett og på mobil.

– Med den nye fotballavtalen er fotballkrigen også flyttet til lokalt nivå, Alt om fotball gjør våre lokale mediehus meget konkurransedyktige, sier administrerende direktør Stig Frode Opsvik i A-pressen Interaktiv.

– Vi har samarbeidet med både TV 2 og A-pressen hver for seg tidligere om livedekningen på fotball. "Alt om fotball" gjør det enda mer attraktivt for oss å samarbeide med disse partnerne, sier Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum.

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!