Nå satser Lyn på Facebook

Nå satser Lyn på Facebook

Lyn tar i bruk moderne metoder for å doble salget av sesongkort.

– Dette er helt klart i tråd med den nye strategien vår om å snakke med så mange av supporterne våre som mulig.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
08.12.2008 kl 14:36

ULLEVAAL: Det sier Lyns informasjonsansvarlige, Joachim Westher Andersen, til Lokalavisene i Oslo om Lyns nye satsing på Facebook.

Gå til Facebook-gruppen her

Skal doble salget

Han regner med at det er rundt 45000 Lyn-supportere som befinner seg på Facebook. Da var dette en naturlig arena når klubben nå skal selge dobbelt så mange sesongkort i 2009 som i 2008.

Målsettingen er å selge 2009 sesongkort til privatpersoner når Tippeligaen sparkes i gang 15. mars til neste år.

– Klarer vi dette målet, og det gjør vi helt bombesikkert, er det veldig gledelig, sier Westher Andersen.

– I tillegg til Facebook, hva er strategiene deres?

– Først og fremst skal vi holde trykket oppe, sier Westher Andersen.

– Enormt engasjement

Informasjonssjefen mener det er viktig å ta tak i det vannvittige engasjementet i forbindelse med de mye omtalte økonomiske problemene i høst.

Ordfører Fabian Stang er blant dem som har bidratt, med en donasjon på 10.000 kroner til klubben.

– Engasjementet de siste ukene har vært helt enormt!, sier Westher Andersen.

– Bare det at Bastionen klarte å samle inn over 180.000 kroner via hjemmesidene sine midt i fellesferien sier litt om hvor mange som bryr seg.

Kan vinne garderobebesøk

Sesongkortkjøpere vil også være med i trekningen av flere premier. To personer kan blant annet vinne en full kampdag med laget.

Dette betyr at de får være med på en bortekamp i løpet av året, og inkluderer kampmøte, garderobebesøk, gode seter på stadion, og å være med i bussen på vei til og fra kamp.

– Det er ekstremt ekslusivt. Det er ikke mange supportere i Norge som har fått oppleve dette, sier Westher Andersen.

Salget av sesongkort startet klokken ti mandag morgen. Litt over ti var den første kjøperen innom Ullevaal stadion.

Annonse
Annonse
Annonse