Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-710250801-20071025

Publisert: 25.10.2007 kl 00:00

  • Med Mud-Master kommer du lenger enn med de fleste andre biler. Og hvis Mud-Master må gi opp, tar du bare fram terrengsykkelen. Den står jo likevel i bagasjerommet.

    Med Mud-Master kommer du lenger enn med de fleste andre biler. Og hvis Mud-Master må gi opp, tar du bare fram terrengsykkelen. Den står jo likevel i bagasjerommet.

  • Velkommen til Tokyo Motorshow, vinker guiden i Suzuki Pixy. Dette er definitivt ikke en rullestol, men er høyst personlig, innebygd kjøretøy.

    Velkommen til Tokyo Motorshow, vinker guiden i Suzuki Pixy. Dette er definitivt ikke en rullestol, men er høyst personlig, innebygd kjøretøy.

  • Og her er hjemmet til Pixy. To personlige kjøretøy får plass i «huset» før det kjører hjem.

    Og her er hjemmet til Pixy. To personlige kjøretøy får plass i «huset» før det kjører hjem.

  • PIVO2 heter denne elektriske bilen som parkerer på tvers og der førerhuset dreies inntil fortauet. Nissan viste et liknende kjøretøy for noen år siden.

    PIVO2 heter denne elektriske bilen som parkerer på tvers og der førerhuset dreies inntil fortauet. Nissan viste et liknende kjøretøy for noen år siden.

  • Denne elektriske mopeden kan pakkes sammen og det går et par stykker av dem inn i bagasjerommet på en Golf. Fortsatt bare et konsept, men så morsom at den sannsynligvis ikke vil bli tillatt i Norge.

    Denne elektriske mopeden kan pakkes sammen og det går et par stykker av dem inn i bagasjerommet på en Golf. Fortsatt bare et konsept, men så morsom at den sannsynligvis ikke vil bli tillatt i Norge.

  • Denne motorsykkelen har fire hjul som alle legger seg over i svingene.

    Denne motorsykkelen har fire hjul som alle legger seg over i svingene.

  • HI-CT heter denne doningen som selvfølgelig har hybriddrift med mulighet til å lade via kabel, såkalt plug-in hybrid.

    HI-CT heter denne doningen som selvfølgelig har hybriddrift med mulighet til å lade via kabel, såkalt plug-in hybrid.

  • Taiki føyer seg inn i rekken av konseptbiler fra Mazda som stadig blir mer eksperimentelle og fjerne fra virkeligheten. Men lekker er den. Under panseret befinner det seg en helt ny type rotasjonsmotor.

    Taiki føyer seg inn i rekken av konseptbiler fra Mazda som stadig blir mer eksperimentelle og fjerne fra virkeligheten. Men lekker er den. Under panseret befinner det seg en helt ny type rotasjonsmotor.

  • X-Head er nærmere virkeligheten enn man skulle tro. En bil bygd over ideene fra X-Head skal rundt år 2010 erstatte både den korte versjonen av Vitara og Jimny.

    X-Head er nærmere virkeligheten enn man skulle tro. En bil bygd over ideene fra X-Head skal rundt år 2010 erstatte både den korte versjonen av Vitara og Jimny.

  • I R.D/B.X tenker Nissan seg instrumentbordet erstattet av en bildeskjerm. Og hvorfor må rattet være rundt? Trenger man egentlig ratt i fremtidens biler?

    I R.D/B.X tenker Nissan seg instrumentbordet erstattet av en bildeskjerm. Og hvorfor må rattet være rundt? Trenger man egentlig ratt i fremtidens biler?

  • Mitsuoka er mest kjent for å bygge om nye Nissan-biler slik at de ser ut som gamle, engelske bilmodeller. Eksempelvis gjøres småbilen Micra om til Jaguar MK2. Men Mitsuoka orienterer seg nå mer mot sportsbiler med særpreg. Orochi heter bilen og drives av en 3,3 liters V6-motor.

    Mitsuoka er mest kjent for å bygge om nye Nissan-biler slik at de ser ut som gamle, engelske bilmodeller. Eksempelvis gjøres småbilen Micra om til Jaguar MK2. Men Mitsuoka orienterer seg nå mer mot sportsbiler med særpreg. Orochi heter bilen og drives av en 3,3 liters V6-motor.

  • Bare et konsept, sier Lexus-folket, men vi vet bedre. Dette er skissen til neste Lexus RX 400, og den har naturligvis hybridmotor som dagens RX 400h. Kanskje noe for kronprinsen? Han kjører jo allerede RX 400h.

    Bare et konsept, sier Lexus-folket, men vi vet bedre. Dette er skissen til neste Lexus RX 400, og den har naturligvis hybridmotor som dagens RX 400h. Kanskje noe for kronprinsen? Han kjører jo allerede RX 400h.

  • I RiN tar Toyota så godt vare på deg at du føler deg ved bedre helse etter kjøreturen enn før den startet. Ikke minst sørger bilen for å fjerne alt som har med stress å gjøre. Noe for rushtrafikken eller bare en drøm?

    I RiN tar Toyota så godt vare på deg at du føler deg ved bedre helse etter kjøreturen enn før den startet. Ikke minst sørger bilen for å fjerne alt som har med stress å gjøre. Noe for rushtrafikken eller bare en drøm?

  • Også Japans største bilprodusent har sin egen løsning på personlig transport. Ideen har de tydeligvis rappet fra amerikanske Segway.

    Også Japans største bilprodusent har sin egen løsning på personlig transport. Ideen har de tydeligvis rappet fra amerikanske Segway.

  • MiEV Sport viser at Mitsubishi er på vei med en elektrisk bil. Den kan komme allerede i 2010. Slik ser konseptet ut.

    MiEV Sport viser at Mitsubishi er på vei med en elektrisk bil. Den kan komme allerede i 2010. Slik ser konseptet ut.

  • Tenk deg en varebil hvor verktøyet står i et rack som kan trekkes ut av bilen med et håndgrep. Kjempesmart, men sannsynligvis ganske kostbart.

    Tenk deg en varebil hvor verktøyet står i et rack som kan trekkes ut av bilen med et håndgrep. Kjempesmart, men sannsynligvis ganske kostbart.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...