Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-803050801-20080305

Publisert: 05.03.2008 kl 00:00

  • Den norske elbilen Think hadde premiere i Genève. Salget starter forsiktig opp etter påske. Bilen prises til 199.900 kroner. I tillegg kommer leie av batteripakken, prissatt til 1200 kroner. Foto: Øivind Skar

    Den norske elbilen Think hadde premiere i Genève. Salget starter forsiktig opp etter påske. Bilen prises til 199.900 kroner. I tillegg kommer leie av batteripakken, prissatt til 1200 kroner. Foto: Øivind Skar

  • Zeo heter denne konseptbilen uten utslipp som Dodge første gang viste på bilmessen i Detroit tidligere i år. Men hos Dodge var damene minst like synlige som konseptbilene. Denne 2+2 bilen drives av en 268 hk elmotor og batteripakke med rekkevidde på 400 km. Foto: Øivind Skar

    Zeo heter denne konseptbilen uten utslipp som Dodge første gang viste på bilmessen i Detroit tidligere i år. Men hos Dodge var damene minst like synlige som konseptbilene. Denne 2+2 bilen drives av en 268 hk elmotor og batteripakke med rekkevidde på 400 km. Foto: Øivind Skar

  • Nissan tar opp kampen med Toyota-eide Lexus og introduserer luksusbilmerket Infiniti i Europa. Men Norge står ikke på listen. Det norske avgiftssystemet vil gjøre en introduksjon svært kostbar og Nissan har for tiden nok å gjøre med å legge til rette for et solid fotfeste med grunnmodellene. Foto: Øivind Skar

    Nissan tar opp kampen med Toyota-eide Lexus og introduserer luksusbilmerket Infiniti i Europa. Men Norge står ikke på listen. Det norske avgiftssystemet vil gjøre en introduksjon svært kostbar og Nissan har for tiden nok å gjøre med å legge til rette for et solid fotfeste med grunnmodellene. Foto: Øivind Skar

  • XC60 er Volvos nye storsatsing med lansering i Norge sent i oktober. Volvo antyder en startpris på rundt 530.000 kroner med 2,4 liters dieselmotor. XC60 er verdens første bil med City Safe, et system som hindrer kollisjon i byfart. Foto: Øivind Skar

    XC60 er Volvos nye storsatsing med lansering i Norge sent i oktober. Volvo antyder en startpris på rundt 530.000 kroner med 2,4 liters dieselmotor. XC60 er verdens første bil med City Safe, et system som hindrer kollisjon i byfart. Foto: Øivind Skar

  • Ny SL og fornyet SLK er to av satsingene til Mercedes denne våren, begge biler for entusiaster og proppet med siste tekniske nyvinninger fra tysk bilindustri. Foto: Øivind Skar

    Ny SL og fornyet SLK er to av satsingene til Mercedes denne våren, begge biler for entusiaster og proppet med siste tekniske nyvinninger fra tysk bilindustri. Foto: Øivind Skar

  • Nano heter verdens billigste bil, utviklet av indiske Tata. Tata vil selge Nano fra 100.000 rupies (13.600 kroner). En tosylindret motor på 624 kubikk og 33 hk trekker den 3,10 meter lange bilen. Nano kan bli introdusert i Europa. Foto: Øivind Skar

    Nano heter verdens billigste bil, utviklet av indiske Tata. Tata vil selge Nano fra 100.000 rupies (13.600 kroner). En tosylindret motor på 624 kubikk og 33 hk trekker den 3,10 meter lange bilen. Nano kan bli introdusert i Europa. Foto: Øivind Skar

  • Ford holder gasspedalen inne for tiden og er klar med to nye modeller: Kuga og Fiesta. Med Kuga tar Ford opp konkurransen med alle de populære kompakt-SUV-ene, priset fra rundt 360.000 kroner. Bilen kommer til Norge i sommer. Foto: Øivind Skar

    Ford holder gasspedalen inne for tiden og er klar med to nye modeller: Kuga og Fiesta. Med Kuga tar Ford opp konkurransen med alle de populære kompakt-SUV-ene, priset fra rundt 360.000 kroner. Bilen kommer til Norge i sommer. Foto: Øivind Skar

  • C5 kommer i helt ny innpakking, lekrere enn noen gang. Bilen er i Norge i løpet av våren, både som sedan og stasjonsvogn. Foto: Øivind Skar

    C5 kommer i helt ny innpakking, lekrere enn noen gang. Bilen er i Norge i løpet av våren, både som sedan og stasjonsvogn. Foto: Øivind Skar

  • Scirocco er VWs største fluepapir i Genève og dermed har den Golf-baserte sportsbilen fra 1970-årene gjenoppstått. VW vil bygge bilen i Portugal og lansere den i Europa til sommeren. Foto: Øivind Skar

    Scirocco er VWs største fluepapir i Genève og dermed har den Golf-baserte sportsbilen fra 1970-årene gjenoppstått. VW vil bygge bilen i Portugal og lansere den i Europa til sommeren. Foto: Øivind Skar

  • Full av pågangsmot bygger svenske Koenigsegg, hvor nordmannen Bård Eker (Hydrolift) eier 49 prosent, en bil hver annen uke. Et biprodukt av å konvertere bilen til å kunne kjøre på bioetanol (E85) var at effekten økte med et par hundre hestekrefter til 1018 hk. Problemet for Koenigsegg nå er at det ikke finnes tilgjengelige baner hvor man kan få testet ut om bilen kjører fra Bugatti. Foto: Øivind Skar

    Full av pågangsmot bygger svenske Koenigsegg, hvor nordmannen Bård Eker (Hydrolift) eier 49 prosent, en bil hver annen uke. Et biprodukt av å konvertere bilen til å kunne kjøre på bioetanol (E85) var at effekten økte med et par hundre hestekrefter til 1018 hk. Problemet for Koenigsegg nå er at det ikke finnes tilgjengelige baner hvor man kan få testet ut om bilen kjører fra Bugatti. Foto: Øivind Skar

  • Mazda6 er Mazdas viktigste modell i år. Bilen lanseres både som sedan og stasjonsvogn om kort tid. Både bensin- og dieselmotorer står på modellprogrammet. Foto: Øivind Skar

    Mazda6 er Mazdas viktigste modell i år. Bilen lanseres både som sedan og stasjonsvogn om kort tid. Både bensin- og dieselmotorer står på modellprogrammet. Foto: Øivind Skar

  • Fiesta fornyes også i år. En tvers gjennom ny bil utviklet sammen med Mazda2 og delvis over samme tekniske lest. Fiesta er Fords nye verdensbil som også skal produseres i Kina og Nord-Amerika. Foto: Øivind Skar

    Fiesta fornyes også i år. En tvers gjennom ny bil utviklet sammen med Mazda2 og delvis over samme tekniske lest. Fiesta er Fords nye verdensbil som også skal produseres i Kina og Nord-Amerika. Foto: Øivind Skar

  • Nå skjer det store ting i Subaru. Først kom ny Impreza, snart kommer ny Forester og det er kun kort tid til en dieselmotor er på plass i de store modellene Legacy/Outback. Dermed er Subaru med og konkurrerer i nesten alle bilklasser igjen. Foto: Øivind Skar

    Nå skjer det store ting i Subaru. Først kom ny Impreza, snart kommer ny Forester og det er kun kort tid til en dieselmotor er på plass i de store modellene Legacy/Outback. Dermed er Subaru med og konkurrerer i nesten alle bilklasser igjen. Foto: Øivind Skar

  • 9-X BioHybrid kaller Saab denne konseptbilen som først og fremst viderefører Saabs designretning. Samtidig forteller Saab omverdenen at de går inn i premiumdelen av kompaktklassen der Audi A3, BMW 1-serie, Mercedes A/B-klassen og Volvo C30 herjer. Men Saabs nye modell ligger tre til fire år fram i tid. Konseptbilen er utstyrt med en 1,4 liters bioetanolmotor (E85) som yter 200 hk. I tillegg kommer effekten fra elmotoren. Foto: Øivind Skar

    9-X BioHybrid kaller Saab denne konseptbilen som først og fremst viderefører Saabs designretning. Samtidig forteller Saab omverdenen at de går inn i premiumdelen av kompaktklassen der Audi A3, BMW 1-serie, Mercedes A/B-klassen og Volvo C30 herjer. Men Saabs nye modell ligger tre til fire år fram i tid. Konseptbilen er utstyrt med en 1,4 liters bioetanolmotor (E85) som yter 200 hk. I tillegg kommer effekten fra elmotoren. Foto: Øivind Skar

  • HHR skal være inspirert av 1949 Suburban, men selv om GM introduserer bilen i Europa, er det bare å glemme den i Norge. Altfor amerikansk og altfor kostbar på grunn av store motorer og høyt utslipp. Men morsom er den i det minste. Foto: Øivind Skar

    HHR skal være inspirert av 1949 Suburban, men selv om GM introduserer bilen i Europa, er det bare å glemme den i Norge. Altfor amerikansk og altfor kostbar på grunn av store motorer og høyt utslipp. Men morsom er den i det minste. Foto: Øivind Skar

  • iQ blir Toyotas minste bil, bare 2,98 meter lang, og er en bybil i konkurranse med blant andre Smart. iQ har plass til tre voksne og ett barn, og kommer til Norge tidlig neste år. Men oppfatt iQ mer som en trendbil enn spesielt billig. Foto: Øivind Skar

    iQ blir Toyotas minste bil, bare 2,98 meter lang, og er en bybil i konkurranse med blant andre Smart. iQ har plass til tre voksne og ett barn, og kommer til Norge tidlig neste år. Men oppfatt iQ mer som en trendbil enn spesielt billig. Foto: Øivind Skar

  • Urban Cruiser heter den Yaris-baserte firehjulstrekkeren med antydet utslipp under 140 gram CO2/km. Lengden er på rett under fire meter. Kommer til Norge med både med bensin- og dieselmotor. Dieselmotoren er den samme som i Yaris med 90 hk og partikkelfilter.Toyota antyder en pris mellom 250.000 og 300.000 kroner. Suzuki SX4/Fiat Sedici er nærmeste konkurrenter. Foto: Øivind Skar

    Urban Cruiser heter den Yaris-baserte firehjulstrekkeren med antydet utslipp under 140 gram CO2/km. Lengden er på rett under fire meter. Kommer til Norge med både med bensin- og dieselmotor. Dieselmotoren er den samme som i Yaris med 90 hk og partikkelfilter.Toyota antyder en pris mellom 250.000 og 300.000 kroner. Suzuki SX4/Fiat Sedici er nærmeste konkurrenter. Foto: Øivind Skar

  • Superb er siste Skoda-nyhet og er en diger og flott sedan basert på teknikk fra Passat. Dessverre er ikke Skoda spesielt billig lenger, men så er også kvalitet og finish nå fullt på høyde med alt annet som faller naturlig å sammenlikne med. Foto: Øivind Skar

    Superb er siste Skoda-nyhet og er en diger og flott sedan basert på teknikk fra Passat. Dessverre er ikke Skoda spesielt billig lenger, men så er også kvalitet og finish nå fullt på høyde med alt annet som faller naturlig å sammenlikne med. Foto: Øivind Skar

  • Den lille flerbruksbilen Meriva har vært en stor suksess for Opel. Nå vises konseptet på neste generasjon, men denne dørløsningen blir trolig for kostbar når Opel etter hvert skal skifte ut en såpass prisfølsom bil som Meriva. Foto: Øivind Skar

    Den lille flerbruksbilen Meriva har vært en stor suksess for Opel. Nå vises konseptet på neste generasjon, men denne dørløsningen blir trolig for kostbar når Opel etter hvert skal skifte ut en såpass prisfølsom bil som Meriva. Foto: Øivind Skar

  • Sjokket i Genève var at VWs nå åpenbart har akseptert hybridteknologi. VW har vært blant de største motstanderne av hybride løsninger, men forbereder nå Golf, Europas for tiden mest kjøpte bilmodell, på diesel/elektrisk hybrid-drivverk. Foto: Øivind Skar

    Sjokket i Genève var at VWs nå åpenbart har akseptert hybridteknologi. VW har vært blant de største motstanderne av hybride løsninger, men forbereder nå Golf, Europas for tiden mest kjøpte bilmodell, på diesel/elektrisk hybrid-drivverk. Foto: Øivind Skar

  • Utskifting av Accord står i fokus hos Honda i vår. Modellen kommer både som sedan og kombi, og naturligvis med dieselmotor. Er i Norge i mai og blir litt dyrere enn dagens Accord. Men Honda beholder bilen i Passat/Mondeo/Avensis-klassen. Foto: Øivind Skar

    Utskifting av Accord står i fokus hos Honda i vår. Modellen kommer både som sedan og kombi, og naturligvis med dieselmotor. Er i Norge i mai og blir litt dyrere enn dagens Accord. Men Honda beholder bilen i Passat/Mondeo/Avensis-klassen. Foto: Øivind Skar

  • Nytt i år vil være stasjonsvogna av 308 med betegnelsen SW. Men fortsatt er det uklart om Peugeot setter den lekre kupéutgaven RCZ i produksjon. Ideén til RCZ rappet naturligvis Peugeot fra Audi TT. Foto: Øivind Skar

    Nytt i år vil være stasjonsvogna av 308 med betegnelsen SW. Men fortsatt er det uklart om Peugeot setter den lekre kupéutgaven RCZ i produksjon. Ideén til RCZ rappet naturligvis Peugeot fra Audi TT. Foto: Øivind Skar

  • BLS som stasjonsvogn har Saab 9-3 i bunnen. Dessverre har ikke Cadillac høstet så stor suksess med «Saabilac» som de hadde håpet på med sedanutgaven. Så vil tiden vise om stasjonsvogna kan løfte BLS. Foto: Øivind Skar

    BLS som stasjonsvogn har Saab 9-3 i bunnen. Dessverre har ikke Cadillac høstet så stor suksess med «Saabilac» som de hadde håpet på med sedanutgaven. Så vil tiden vise om stasjonsvogna kan løfte BLS. Foto: Øivind Skar

  • Lancer er i Norge som firedørs sedan. Mot slutten av året kommer den også som femdørs kombi, men foreløpig bare med bensinmotor. Den norske importøren velger å droppe VWs dieselmotor i Lancer og venter heller med dieselintroduksjon til Mitsubishi neste år er klar med en helt ny og egenutviklet motor. Foto: Øivind Skar

    Lancer er i Norge som firedørs sedan. Mot slutten av året kommer den også som femdørs kombi, men foreløpig bare med bensinmotor. Den norske importøren velger å droppe VWs dieselmotor i Lancer og venter heller med dieselintroduksjon til Mitsubishi neste år er klar med en helt ny og egenutviklet motor. Foto: Øivind Skar

  • I-mode er hvordan Hyundai ser for seg en minivan basert på kompaktbilen I30. En slik minivan kan komme i salg fra 2010. Foto: Øivind Skar

    I-mode er hvordan Hyundai ser for seg en minivan basert på kompaktbilen I30. En slik minivan kan komme i salg fra 2010. Foto: Øivind Skar

  • Det er kun en ting å si: Ingen gjør biler slik som Morgan! Foto: Øivind Skar

    Det er kun en ting å si: Ingen gjør biler slik som Morgan! Foto: Øivind Skar

  • Voyager er et kjent bilnavn i Norge, men EcoVoyager befinner seg fortsatt på konseptbilstadiet. Dette instrumentbordet befinner seg trolig ganske langt inn i framtiden. Foto: Øivind Skar

    Voyager er et kjent bilnavn i Norge, men EcoVoyager befinner seg fortsatt på konseptbilstadiet. Dette instrumentbordet befinner seg trolig ganske langt inn i framtiden. Foto: Øivind Skar

  • Slik ser Eco Voyager ut. Den er naturligvis elektrisk med 60 km rekkevidde. Når strømmen tar slutt, starter et aggregat som produserer strøm og øker rekkevidden til 480 km. Foto: Øivind Skar

    Slik ser Eco Voyager ut. Den er naturligvis elektrisk med 60 km rekkevidde. Når strømmen tar slutt, starter et aggregat som produserer strøm og øker rekkevidden til 480 km. Foto: Øivind Skar

  • En av VWs lekreste biler er uten tvil Passat CC med debut på bilmessen i Detroit. Nå nærmer bilen seg lansering Foto: Øivind Skar

    En av VWs lekreste biler er uten tvil Passat CC med debut på bilmessen i Detroit. Nå nærmer bilen seg lansering Foto: Øivind Skar

  • Vi så den første gang som konsept i London for to år siden under navnet 101EX. Nå er todørs utgaven klar under navnet Phantom Coupé, tredje Phantom-varianten fra RR. De første kundene får bilen juni. Om du tror at Rolls-Royce ikke har funnet plass til paraplyen de normalt oppbevarer i bakdøra, så er den fortsatt der, men med eget oppbevaringsrom i forskjermen. Foto: Øivind Skar

    Vi så den første gang som konsept i London for to år siden under navnet 101EX. Nå er todørs utgaven klar under navnet Phantom Coupé, tredje Phantom-varianten fra RR. De første kundene får bilen juni. Om du tror at Rolls-Royce ikke har funnet plass til paraplyen de normalt oppbevarer i bakdøra, så er den fortsatt der, men med eget oppbevaringsrom i forskjermen. Foto: Øivind Skar

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...