Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-804080801-20080408

Publisert: 08.04.2008 kl 00:00

  • Nye Renault Laguna. Vi har kjørt Laguna Sport Tourer med dieselmotor, automatgir og 150 hk. Foto: Martin Jansen

    Nye Renault Laguna. Vi har kjørt Laguna Sport Tourer med dieselmotor, automatgir og 150 hk. Foto: Martin Jansen

  • Vi har også prøvekjørt en Laguna sedan med bensinmotor, manuell girkasse og 145 hk. Foto: Martin Jansen

    Vi har også prøvekjørt en Laguna sedan med bensinmotor, manuell girkasse og 145 hk. Foto: Martin Jansen

  • Det er utvilsomt stasjonsvogn-versjonene som kommer til å selge mest av Laguna-modellene. Renault har kommet temmelig dårlig ut på kundetilfredshet i det siste, blant annet på NAFs AutoIndex. Laguna kom nylig også på versting-lista til svenske Bilprovningens sjekk av tre år gamle biler. Renaults Norden-sjef  Alain Margaritopol, har imidlertid uttalt at målet er å bli best på kvalitet og kundetilfredshet. Og best på garanti i Laguna-klassen. Det innebærer at nye Laguna leveres med en fabrikkgaranti på tre år og 150.000 kilometer. Laguna fikk 5 stjerner og 36 poeng av 37 mulige i EuronCap. Foto: Martin Jansen

    Det er utvilsomt stasjonsvogn-versjonene som kommer til å selge mest av Laguna-modellene. Renault har kommet temmelig dårlig ut på kundetilfredshet i det siste, blant annet på NAFs AutoIndex. Laguna kom nylig også på versting-lista til svenske Bilprovningens sjekk av tre år gamle biler. Renaults Norden-sjef Alain Margaritopol, har imidlertid uttalt at målet er å bli best på kvalitet og kundetilfredshet. Og best på garanti i Laguna-klassen. Det innebærer at nye Laguna leveres med en fabrikkgaranti på tre år og 150.000 kilometer. Laguna fikk 5 stjerner og 36 poeng av 37 mulige i EuronCap. Foto: Martin Jansen

  • Upåklagelig sittekomfort av fransk varemerke. Styrepresisjon og kontroll av krengning i svingene er blitt forbedret ved hjelp av stivere fjæring og mer direkte styring. Fjæringen er likevel komfortabel - også over hovedstadens trikkeskinner og hullete asfalt. Vi hadde forventet litt mer futt i både diesel- og bensinmodellen, men greit nok. Styringen gir ingen utpreget sportsfølelse, men det er neppe heller meningen selv om designet utstråler en visst sportslighet. Men man kan tåle å kjøre langt med Laguna. Utvilsomt. Foto: Renault

    Upåklagelig sittekomfort av fransk varemerke. Styrepresisjon og kontroll av krengning i svingene er blitt forbedret ved hjelp av stivere fjæring og mer direkte styring. Fjæringen er likevel komfortabel - også over hovedstadens trikkeskinner og hullete asfalt. Vi hadde forventet litt mer futt i både diesel- og bensinmodellen, men greit nok. Styringen gir ingen utpreget sportsfølelse, men det er neppe heller meningen selv om designet utstråler en visst sportslighet. Men man kan tåle å kjøre langt med Laguna. Utvilsomt. Foto: Renault

  • Oversiktelig og lett forståelig instrumentpanel. Materialvalget og løsningene gir inntrykk av kvalitet av høy standard. Bilene føles solide og godt støyisolerte. Foto: Martin Jansen

    Oversiktelig og lett forståelig instrumentpanel. Materialvalget og løsningene gir inntrykk av kvalitet av høy standard. Bilene føles solide og godt støyisolerte. Foto: Martin Jansen

  • Laguna også i en GT-versjon med Active Drive, et chassis med firehjulsstyring (4WS) og to motorer i form av en 2.0 dCi diesel med 180 hk og en 2.0 turbo bensinmotor med 205 hk. Foto: Renault

    Laguna også i en GT-versjon med Active Drive, et chassis med firehjulsstyring (4WS) og to motorer i form av en 2.0 dCi diesel med 180 hk og en 2.0 turbo bensinmotor med 205 hk. Foto: Renault

  • Modellene vi testet hadde automatisk klima med to-sone, men det er dessverre ikke standard. To-sone er en fantatisk innretning siden kvinner gjerne vil ha temperaturer av typen drivhus, mens menn gjerne finner kjørekomforten ved rundt 20 grader eller lavere. Foto: Martin Jansen

    Modellene vi testet hadde automatisk klima med to-sone, men det er dessverre ikke standard. To-sone er en fantatisk innretning siden kvinner gjerne vil ha temperaturer av typen drivhus, mens menn gjerne finner kjørekomforten ved rundt 20 grader eller lavere. Foto: Martin Jansen

  • Når det gjelder design er det ingen stor "snu seg"-faktor med Lagunaen. Til det har Peugeot 407 gjort oss for godt vant med "nebb", haikjeft og sylkvass lyktedesign. Nye Laguna ble for øvrig kåret til "The most beautiful car of the year 2007" under The International Automotive Festival of Paris. Foto: Martin Jansen

    Når det gjelder design er det ingen stor "snu seg"-faktor med Lagunaen. Til det har Peugeot 407 gjort oss for godt vant med "nebb", haikjeft og sylkvass lyktedesign. Nye Laguna ble for øvrig kåret til "The most beautiful car of the year 2007" under The International Automotive Festival of Paris. Foto: Martin Jansen

  • Derimot utmerker Laguna seg seg med å levere en 1,5 liter dCi 110 hk ECO med et Co2-utslipp på under 140 g/km og et forbruk på mellom 0,53-0.59 liter på mila. Stasjonsvognen av ECO-modellen har fått en prislapp på 291.000 kroner, noe som må sies å være ganske mye bil for pengene. Foto: Renault

    Derimot utmerker Laguna seg seg med å levere en 1,5 liter dCi 110 hk ECO med et Co2-utslipp på under 140 g/km og et forbruk på mellom 0,53-0.59 liter på mila. Stasjonsvognen av ECO-modellen har fått en prislapp på 291.000 kroner, noe som må sies å være ganske mye bil for pengene. Foto: Renault

  • Dieselmodellen vi testet - med automatgir - kommer med partikkelfilter og har et utslipp på 188 g/km. Vi målte forbruket til 0,77 liter pr mil. Foto: Martin Jansen

    Dieselmodellen vi testet - med automatgir - kommer med partikkelfilter og har et utslipp på 188 g/km. Vi målte forbruket til 0,77 liter pr mil. Foto: Martin Jansen

  • Vi synes sikten bakover på stasjonsvognen ikke er av det beste. Brede bakstolper og null hjelp av sidevinduer gjør at stasjonsvognen kan være litt lei å rygge. Foto: Martin Jansen

    Vi synes sikten bakover på stasjonsvognen ikke er av det beste. Brede bakstolper og null hjelp av sidevinduer gjør at stasjonsvognen kan være litt lei å rygge. Foto: Martin Jansen

  • God baksetekomfort, også for voksne selv ved langbente sjåfører, gjør Renault til en klassisk familiebil. Foto: Martin Jansen

    God baksetekomfort, også for voksne selv ved langbente sjåfører, gjør Renault til en klassisk familiebil. Foto: Martin Jansen

  • Baksetene kan enkelt legges ned. Foto: Martin Jansen

    Baksetene kan enkelt legges ned. Foto: Martin Jansen

  • Du bare drar i et håndtak, og vips: Flatt gulv. Foto: Martin Jansen

    Du bare drar i et håndtak, og vips: Flatt gulv. Foto: Martin Jansen

  • Det er gjort plass til et eget spor for det uttrekkbare innsynsvernet. Foto: Martin Jansen

    Det er gjort plass til et eget spor for det uttrekkbare innsynsvernet. Foto: Martin Jansen

  • Laguna har plenty av konkurrenter. Her kan du se hvordan den kommer ut på bagasjeplass sammenlignet med andre stasjonsvogner:
Renault Laguna: 508/1593
Nye Citroen C5: 533/1490
Peugeot 407 448/1365 liter
Toyota Avensis: 520/1500 liter
VW Passat: 603/1731 liter
Ford Mondeo: 554/1685 liter
Opel Vectra stv: 530/1850 liter Foto: Martin Jansen

    Laguna har plenty av konkurrenter. Her kan du se hvordan den kommer ut på bagasjeplass sammenlignet med andre stasjonsvogner:
    Renault Laguna: 508/1593
    Nye Citroen C5: 533/1490
    Peugeot 407 448/1365 liter
    Toyota Avensis: 520/1500 liter
    VW Passat: 603/1731 liter
    Ford Mondeo: 554/1685 liter
    Opel Vectra stv: 530/1850 liter Foto: Martin Jansen

  • Og så er det bare å begynne å glede seg til noe i nærheten av denne kommer på veien, Laguna Coupé Concept Foto: Renault

    Og så er det bare å begynne å glede seg til noe i nærheten av denne kommer på veien, Laguna Coupé Concept Foto: Renault

  • Foto: Renault

    Foto: Renault

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...