Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-805090801-20080509

Publisert: 09.05.2008 kl 00:00

  • Dette må være blant de minst praktiske stasjonsvognene på markedet, men garantert blant de morsomste å kjøre. Foto: Martin Jansen

    Dette må være blant de minst praktiske stasjonsvognene på markedet, men garantert blant de morsomste å kjøre. Foto: Martin Jansen

  • Mini Clubman Cooper S. Den heftigste versjonen av Clubman med en solid utstyrspakke som gjør at minitest-eksemplaret har en pris på 445.180 kroner. Basisversjonen starter på 324.700 kroner Foto: Martin Jansen

    Mini Clubman Cooper S. Den heftigste versjonen av Clubman med en solid utstyrspakke som gjør at minitest-eksemplaret har en pris på 445.180 kroner. Basisversjonen starter på 324.700 kroner Foto: Martin Jansen

  • Det finnes en del Mini Morris-entusiaster i Norge. De vil kanskje hevde at denne retro-versjonen av Clubman egentlig er en nyversjon av Countryman eller Traveller. Men vi lar den debatten ligge. Et annet spørsmål er hvorvidt den er pen? Vi lar det spørsmålet stå åpent. Foto: Martin Jansen

    Det finnes en del Mini Morris-entusiaster i Norge. De vil kanskje hevde at denne retro-versjonen av Clubman egentlig er en nyversjon av Countryman eller Traveller. Men vi lar den debatten ligge. Et annet spørsmål er hvorvidt den er pen? Vi lar det spørsmålet stå åpent. Foto: Martin Jansen

  • En firesylindret turbomotor med et slagvolum på 1598 cm3 som yter 175 hk. Foto: BMW

    En firesylindret turbomotor med et slagvolum på 1598 cm3 som yter 175 hk. Foto: BMW

  • Toppfart: 224 km/t
0-100 km/t: 7,6 sekunder Foto: BMW

    Toppfart: 224 km/t
    0-100 km/t: 7,6 sekunder Foto: BMW

  • En veldig morsom bil å kjøre. Kjøreegenskapene må være hovedargumentet for å kjøpe en slik bil. En sterk turbomotor, samt et maksimalt dreiemoment på 260 Nm og overboost-funksjon bidrar til moroa. Bilen ligger som limt til asfalten, og man må sannsynligvis opp i solid sportsbilklasse for å finne tilsvarende styrerespons. Den er kontant. Dynamisk stabilitetskontroll hjelper til å gjøre veigrepet tilnærmet optimalt. Den 6-trinns manuelle girkassa er presis og skrubber ikke kjøregleden. Foto: Martin Jansen

    En veldig morsom bil å kjøre. Kjøreegenskapene må være hovedargumentet for å kjøpe en slik bil. En sterk turbomotor, samt et maksimalt dreiemoment på 260 Nm og overboost-funksjon bidrar til moroa. Bilen ligger som limt til asfalten, og man må sannsynligvis opp i solid sportsbilklasse for å finne tilsvarende styrerespons. Den er kontant. Dynamisk stabilitetskontroll hjelper til å gjøre veigrepet tilnærmet optimalt. Den 6-trinns manuelle girkassa er presis og skrubber ikke kjøregleden. Foto: Martin Jansen

  • Utseendet er jo temmelig spesielt, enten man liker det eller ikke. Her er "snu seg"-faktoren ganske høy. Dessuten er retrointeriøret i en klasse for seg - nå sammen med Fiat 500. Og med en Cooper S er det faktisk mulig å eie og kjøre et råskinn uten å måtte gi fullstendig blaffen i miljø og forbruk. 0,63 liter på mila ved blandet kjøring og et C02-ustlipp på 150 g/km, bør kunne anses som akseptabelt. Foto: Martin Jansen

    Utseendet er jo temmelig spesielt, enten man liker det eller ikke. Her er "snu seg"-faktoren ganske høy. Dessuten er retrointeriøret i en klasse for seg - nå sammen med Fiat 500. Og med en Cooper S er det faktisk mulig å eie og kjøre et råskinn uten å måtte gi fullstendig blaffen i miljø og forbruk. 0,63 liter på mila ved blandet kjøring og et C02-ustlipp på 150 g/km, bør kunne anses som akseptabelt. Foto: Martin Jansen

  • Sett i lys av prisen får man svært lite bil for pengene i form av nytteverdi. Legger du ned baksetene frigjøres riktignok et lastevolum på 930 liter (630 liter i vanlig Mini), men veldig praktisk blir det ikke. Det er plass til folk i baksetet, men det fordrer at personene foran krever nøktern benplass. Stiv fjæring og stivt chassis medfører at kjørekomforten ikke er i ypperste klasse. Foto: Martin Jansen

    Sett i lys av prisen får man svært lite bil for pengene i form av nytteverdi. Legger du ned baksetene frigjøres riktignok et lastevolum på 930 liter (630 liter i vanlig Mini), men veldig praktisk blir det ikke. Det er plass til folk i baksetet, men det fordrer at personene foran krever nøktern benplass. Stiv fjæring og stivt chassis medfører at kjørekomforten ikke er i ypperste klasse. Foto: Martin Jansen

  • Det er mulig å se for seg et godt bemidlet, trendy, storby-pendlene par som trenger litt plass for å frakte Louis Vuitton-veskene sine til Gardermoen. Vil man gjerne kjøre Mini, men synes den vanlige versjonen er litt for feminin og frisørkjede-aktig, er Clubman muligens et noe mer maskulint alternativ. Foto: Martin Jansen

    Det er mulig å se for seg et godt bemidlet, trendy, storby-pendlene par som trenger litt plass for å frakte Louis Vuitton-veskene sine til Gardermoen. Vil man gjerne kjøre Mini, men synes den vanlige versjonen er litt for feminin og frisørkjede-aktig, er Clubman muligens et noe mer maskulint alternativ. Foto: Martin Jansen

  • Ingen direkte konkurrenter. Foto: Martin Jansen

    Ingen direkte konkurrenter. Foto: Martin Jansen

  • Lyden når dørene smekkes igjen, oser av tysk kvalitet. Foto: Martin Jansen

    Lyden når dørene smekkes igjen, oser av tysk kvalitet. Foto: Martin Jansen

  • Masse brytere og knapper, samt et gigantisk speedometer, er varemerke for Mini. Foto: Martin Jansen

    Masse brytere og knapper, samt et gigantisk speedometer, er varemerke for Mini. Foto: Martin Jansen

  • Det går faktisk an å sitte her, hvis de foran ikke krever altfor mye plass. Men det er en liten gymøvelse å komme seg ut og inn. Foto: Martin Jansen

    Det går faktisk an å sitte her, hvis de foran ikke krever altfor mye plass. Men det er en liten gymøvelse å komme seg ut og inn. Foto: Martin Jansen

  • Plassen til en flaske er en fin detalj. Foto: Martin Jansen

    Plassen til en flaske er en fin detalj. Foto: Martin Jansen

  • En Mini Clubmann D med alle dører åpne. Foto: BMW

    En Mini Clubmann D med alle dører åpne. Foto: BMW

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...