Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Gallery queue NU-909160801-20090916

Publisert: 16.09.2009 kl 00:00

  • 6,5 liters V12-er med 670 hk. Toppfarten er på 330 km/t og den skal gjøre 0-100 km/t på 3,4 sekunder Foto: (ALLE FOTO: Øivind Skar)

    6,5 liters V12-er med 670 hk. Toppfarten er på 330 km/t og den skal gjøre 0-100 km/t på 3,4 sekunder Foto: (ALLE FOTO: Øivind Skar)

  • 458 Italia er siste nytt fra Ferrari. Etterfølger F-430 og et utstyrt med 4,5 liters midtmontert V8-motor som yter 570 hk.

    458 Italia er siste nytt fra Ferrari. Etterfølger F-430 og et utstyrt med 4,5 liters midtmontert V8-motor som yter 570 hk.

  • Tyske Wiesmann bygger kompetente sportsbiler med retrolook. Motorer kjøpes fra BMW. GT MF5 heter siste utgave, og den er utstyrt med 5,0 liters motor som yter 507 hk. Akselerasjon til 100 km/t oppgis til 3,9 sekunder og toppfarten til 311 km/t.

    Tyske Wiesmann bygger kompetente sportsbiler med retrolook. Motorer kjøpes fra BMW. GT MF5 heter siste utgave, og den er utstyrt med 5,0 liters motor som yter 507 hk. Akselerasjon til 100 km/t oppgis til 3,9 sekunder og toppfarten til 311 km/t.

  • Fet hekk på siste nytt fra den tyske sportsbilprodussenten.

    Fet hekk på siste nytt fra den tyske sportsbilprodussenten.

  • Spyder-varianten av R8 byr på 5,2 liters V10 motor, 525 hk, tar deg til 100 km/t på 4,1 sekunder, blir å få kjøpt i Norge i første kvartal neste år &#8211. og kommer til å koste 2,6 millioner kroner.

    Spyder-varianten av R8 byr på 5,2 liters V10 motor, 525 hk, tar deg til 100 km/t på 4,1 sekunder, blir å få kjøpt i Norge i første kvartal neste år –. og kommer til å koste 2,6 millioner kroner.

  • Mulsanne etterfølger Arnage. Med V8-motor. Dette er på ingen måte noen liten bil.

    Mulsanne etterfølger Arnage. Med V8-motor. Dette er på ingen måte noen liten bil.

  • E-tron er Audi elektriske svar. Foreløpig kun som konsept. Bilen har to elektriske motorer. 250 km rekkevidde på hver opplading. Klimaanlegget er erstattet av varmepumpe.

    E-tron er Audi elektriske svar. Foreløpig kun som konsept. Bilen har to elektriske motorer. 250 km rekkevidde på hver opplading. Klimaanlegget er erstattet av varmepumpe.

  • Dette er ingen vanlig E-klasse, men en E500 med 6,2 liters V12 som Brabus har trimmet til 800 hk og 1100 Nm i drakraft. Den skal dra til 200 km/t på 9,9 sekunder og til 300 km/t på 23,9 sekunder. Toppfart oppgis til 370 km/t.

    Dette er ingen vanlig E-klasse, men en E500 med 6,2 liters V12 som Brabus har trimmet til 800 hk og 1100 Nm i drakraft. Den skal dra til 200 km/t på 9,9 sekunder og til 300 km/t på 23,9 sekunder. Toppfart oppgis til 370 km/t.

  • Mercedes SLR slik Brabus mener den bør se ut i trimmet utgave og mattlakkert.

    Mercedes SLR slik Brabus mener den bør se ut i trimmet utgave og mattlakkert.

  • Henrik Fisker heter en danske som først og fremst er kjent for å ha designet lekre modeller for BMW og Aston Martin. Karma er hans første egenutviklede modell som skal produseres hos Valmet i Finland. Bilen er såkalt plugg-inn hybrid med 70 km rekkevidde før en kraftig bensinmotor overtar strømproduksjonen.

    Henrik Fisker heter en danske som først og fremst er kjent for å ha designet lekre modeller for BMW og Aston Martin. Karma er hans første egenutviklede modell som skal produseres hos Valmet i Finland. Bilen er såkalt plugg-inn hybrid med 70 km rekkevidde før en kraftig bensinmotor overtar strømproduksjonen.

  • Nye XJ som kommer til Norge i løpet av vinteren. Skal konkurrere med S-klasse, 7-serie og A8. Men hos Jaguar tror man den fullt ut også kan konkurrere med Maserati Quattroporte og Bentley Continental GT. Antydet pris fra 1.150.000 kroner med 3,0 liter V6 dieselmotor (275 hk). To bensinmotorer (385 og 510 hk) blir også tilgjengelig. Antydet pris for toppmodell med alt utstyr: 2.350.000,-

    Nye XJ som kommer til Norge i løpet av vinteren. Skal konkurrere med S-klasse, 7-serie og A8. Men hos Jaguar tror man den fullt ut også kan konkurrere med Maserati Quattroporte og Bentley Continental GT. Antydet pris fra 1.150.000 kroner med 3,0 liter V6 dieselmotor (275 hk). To bensinmotorer (385 og 510 hk) blir også tilgjengelig. Antydet pris for toppmodell med alt utstyr: 2.350.000,-

  • Modell S er neste elektriske modell fra California-baserte Tesla. Tesla er først og fremst blitt kjent for å bygge om en Lotus-modell til eldrift. Bellonas Frederic Hauge kjører rundt i en slik bil, og den akselererer som en rakett. Modell S vil kunne laste inntil fem voksne og to barn, og vil med største batteripakke kunne kjøre nær 500 km på hver opplading. Kommer i salg om to år til antydet pris fra 40.000 dollar.

    Modell S er neste elektriske modell fra California-baserte Tesla. Tesla er først og fremst blitt kjent for å bygge om en Lotus-modell til eldrift. Bellonas Frederic Hauge kjører rundt i en slik bil, og den akselererer som en rakett. Modell S vil kunne laste inntil fem voksne og to barn, og vil med største batteripakke kunne kjøre nær 500 km på hver opplading. Kommer i salg om to år til antydet pris fra 40.000 dollar.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...