Nordre Aker Budstikke

Bildegalleri

Vis alle bildegallerier

Kom i form med Siv, Astrid og Marit

Relatert nyhet: Tipser deg om hvordan du kan komme i form

Publisert: 29.03.2020 kl 19:42

  • Gående utfall: Trener lår og rumpe. Ta et skritt fremover  med det ene beinet, mens det andre holdes i ro. Gå så langt fremover at kneet på det bakerste beinet nesten berører bakken. Hold overkroppen oppreist. Ta deretter sats med det fremre beinet, og ta et nytt skritt fremover. Husk sekken på ryggen. Foto: Privat

    Gående utfall: Trener lår og rumpe. Ta et skritt fremover med det ene beinet, mens det andre holdes i ro. Gå så langt fremover at kneet på det bakerste beinet nesten berører bakken. Hold overkroppen oppreist. Ta deretter sats med det fremre beinet, og ta et nytt skritt fremover. Husk sekken på ryggen. Foto: Privat

  • Pushups: Trener bryst, triceps og skulder. Plasser hendene i skulderbredde, og stram magemusklene (stå i planken). Senk deg så ned og pust inn, når du skyver deg opp så puster du ut. Her kan du stå på tærne eller knærne, eller ha overkroppen mot ett bord eller en stol. Foto: Privat

    Pushups: Trener bryst, triceps og skulder. Plasser hendene i skulderbredde, og stram magemusklene (stå i planken). Senk deg så ned og pust inn, når du skyver deg opp så puster du ut. Her kan du stå på tærne eller knærne, eller ha overkroppen mot ett bord eller en stol. Foto: Privat

  • Sittende strekk mot en stolrygg: Sitt med hendene foldet bak nakken og hold albuene ut til siden. Len deg bakover inntil du kjenner at det strekker i ryggen mellom skulderbladene, i bryst og skuldre. Foto: Privat

    Sittende strekk mot en stolrygg: Sitt med hendene foldet bak nakken og hold albuene ut til siden. Len deg bakover inntil du kjenner at det strekker i ryggen mellom skulderbladene, i bryst og skuldre. Foto: Privat

  • Hoftebøyer: Stå med beina splittet og rett rygg. Plasser hendene i siden og press hoften frem til du kjenner at det strekker over hoften. Bruk gjerne en benk. Foto: Privat

    Hoftebøyer: Stå med beina splittet og rett rygg. Plasser hendene i siden og press hoften frem til du kjenner at det strekker over hoften. Bruk gjerne en benk. Foto: Privat

  • Bryst: Stå i en døråpning, eller mellom to trær som jeg gjør. Fest et godt grep i hver side av dørkarmen/trærne. Slipp kroppen fremover til du kjenner et strekk i brystmuskulaturen. Du kan ta en og en arm om det er bedre for deg. Foto: Privat

    Bryst: Stå i en døråpning, eller mellom to trær som jeg gjør. Fest et godt grep i hver side av dørkarmen/trærne. Slipp kroppen fremover til du kjenner et strekk i brystmuskulaturen. Du kan ta en og en arm om det er bedre for deg. Foto: Privat

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukerkonto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...