Slik får du et slankere liv!

KOM IGANG!

Få den hjelpen du trenger til å komme i gang og nå dine mål! Vår treningsekspert tipser deg.

Nordre Aker Budstikke
Nordre Aker Budstikke

Publisert:

Sist oppdatert: 21.01.2010 kl 14:20

KVINNEGUIDEN.NO:

Er du klar for å ta fatt på trening og få den kroppen du virkelig ønsker deg? Dette skal du få til - Kvinneguidens treningsekspert Line Marion Nielsen Kjøniksen vet akkurat hva som kreves.

LES OGSÅ: Utholdenhetstrening som virker

- Dårlig unnskyldning

Det vanskeligste med å komme inn i faste treningsrutiner er ofte at man er sliten etter jobb eller skole, men treningseksperten mener at dette handler om prioritering og planlegging uansett hvordan ens hverdag ser ut.

- At man jobber og har familie er kun dårlige unnskyldninger. Ta med familien på trening eller legg øktene til rett før eller etter jobb eller skole. Å stå opp en halvtime før daglig kan gjøre underverker!

Veldig mange synes at trening er pyton og noe som bare må gjøres for å unngå å forfalle helt, hva vil du si til de som har det slik?

- Det handler om å legge inn treningen som en del av hverdagen, uavhengig av om du velger å sykle eller gå til jobb eller gjøre noen øvelser på stuegulvet hjemme. Finn en treningsform som du syns er morsom og har lyst til å gjøre! Det finnes et hav av ulike måter å trene på, så hvorfor ikke prøve noe nytt om du syns trening er pyton? Og til syvende og sist handler det ikke om hva du gjør, men innsatsen i det du gjør og at du gjør noe, sier Line Marion

LES OGSÅ: Sikker og effektiv slanking

Gå ned i vekt

Man bør være i moderat fysisk aktivitet minimum 30 minutter daglig. Det er bedre å klare dette enn å dra på treningssenter en eller to ganger i uken i en time, mener Line Marion.

- For travle mennesker passer dette også bra, slik at man kan være ferdig med trening og en dusj på under tre kvarter! Tar man treningen om morgenen, kan man jo bare hoppe rett i treningsklærne og ta morgenstellet etterpå. Tidseffektivt og helsebringende! Mange treningssentre tilbyr også halvtimes gruppetreninger nettopp fordi mange har et travelt liv, men likevel skal få holdt helsen og formen i hevd. Klarer man likevel å trene tre ganger i uken eller mer enn en times tid, kan dette erstatte de 30 daglige minuttene, tipser hun.

Det du bør gjøre uansett om det handler om å nå et nyttårsforsett eller et annet mål, er å stille deg selv noen spørsmål som kan få deg til å forplikte deg enda mer til målet: Hva er ditt mål?

Hvorfor ønsker du å oppnå dette?

Er ditt mål viktig for deg?

Hvorfor er det viktig?

Hva vil skje om du oppnår målet?

Hva om du mislykkes?

Hvordan kan du oppnå ditt mål?

Les mer om kropp og sjel på Kvinneguiden.no.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...