Annonse: Bydel Nordre Aker
Nordre Aker talentpris 2018

Nordre Aker talentpris 2018

Premien er 20.000 kroner.

Publisert: - Oppdatert: 15.10.2018 kl 13:10

Unge talenter innen musikk eller dans må søke innen 1. november 2018. Premien er 20.000 kroner.

Bente trodde ikke butikken skulle overleve på dette hjørnet

Bente trodde ikke butikken skulle overleve på dette hjørnet

Nå feirer den fem år.

Publisert: - Oppdatert: 14.10.2018 kl 14:17

– Det hender min mann sier «Nå er det lenge siden du har vært på Same Ol’ Story, er det noe galt?» Så kjører han meg hit, sier stamkunde Ida Lende.

Linn er instruktør for både Blindernrevyen og Nydalenrevyen

Linn er instruktør for både Blindernrevyen og Nydalenrevyen

– Skolen sliter litt å få frem hva som er gøy med revy.

Publisert: - Oppdatert: 14.10.2018 kl 14:36

Revyinstruktør og Nydalen-beboer Linn Gabrielsen har vokst opp sammen med utviklingen i området. Og selv om hun drømmer om å bli en stor stjerne på scenen, vil hun aldri flytte herfra.

Bli med på å feire miljøhovedstaden i Nordre Aker

Bli med og feire miljøhovedstaden i Nordre Aker

Trenger innspill fra deg til Nabolagsprogrammet.

Publisert: - Oppdatert: 12.10.2018 kl 15:49

Bydel Nordre Aker vil samarbeide med deg som vil skape positive opplevelser for bydelens befolkning i miljøhovedstadsåret 2019 – Nå trenger de innspill og deltakelse til «Nabolagsprogrammet»!

Heldige er de lokale jentene som får være med i selveste «Annie»

Heldige er de lokale jentene som får være med i selveste «Annie»

Publisert: - Oppdatert: 12.10.2018 kl 11:26

– Det aller mest morsomme med denne forestillingen, er jo å få synge og danse samtidig, ifølge Marie (10).

Smeller til med noen skikkelige superstjerner

Første navn til OverOslo 2019 er klart:

Smeller til med noen skikkelige superstjerner

Publisert: - Oppdatert: 10.10.2018 kl 21:05

Lenge til sommeren sier du? På Grefsenkollen er Thorkild og Lars godt i gang med å forberede neste års festival, og første navn på OverOslo-plakaten er ingen ringere enn "evigunge" Toto!

«Ta med alle vennene dine, for blir ikke dette stas, så vet ikke vi!»

«Ta med alle vennene dine, for blir ikke dette stas, så vet ikke vi!»

Publisert: - Oppdatert: 11.10.2018 kl 08:03

Det blir sent, det blir lego, fiksekveld for ødelagte duppeditter, og kanskje litt romantikk? Men ikke minst DJ og bar - på museet.

Ingen grunn til å kjede seg til helgen - du kan ta en tur i glasshytta til Pål

Ingen grunn til å kjede seg til helgen - du kan ta en tur i glasshytta til Pål

Publisert: - Oppdatert: 09.10.2018 kl 16:39

– Barna får selv ta i glasset med verktøy og lære om det magiske glassmaterialet. De får også forme en egen skulptur i plastelina, som jeg så skulpturerer, inviterer glasskunstner Pål Roland Janssen.

Derfor er de så hoppende glade!

Teknisk museum:

Derfor er de så hoppende glade!

Publisert: - Oppdatert: 09.10.2018 kl 17:05

En nokså homogen gruppe som «vanker» her, men til neste år kan det bli andre (museums)boller!

Med gjerder skal Jan inspirere barna til å sette grenser

Mitt-ditt-alt-vårt:

Med gjerder skal Jan inspirere barna til å sette grenser

Publisert: - Oppdatert: 06.10.2018 kl 14:07

Kanskje flere som har lurt på hva som skjer på friområdet ved den store barnehagen?

Kjærligheten blomstret og verden sto i brann

Kjærligheten blomstret og verden sto i brann

Publisert:

Det er 50 år siden 1968, dramatiske hendelser i verden, filmen Hair, kronprins Harald giftet seg med Sonja og mye mer kan du få høre om på Sogn.

– Alle er misunnelige på oss!

Vaskekjellere kan brukes til mer enn klesvask:

– Alle er misunnelige på oss!

Publisert: - Oppdatert: 02.10.2018 kl 00:31

Jostein kom nemlig på noe veldig lurt å bruke den gamle vaskekjelleren til.

Kåserer om krig, okkupasjon og historisk arv

Høsten i Seniorakademiet:

Kåserer om krig, okkupasjon og historisk arv

Publisert: - Oppdatert: 04.10.2018 kl 14:37

Sogn Seniorakademi er åpent for alle, og kan i høst by på foredrag med teamtikk om krig og okkupasjon, Kina, og advent.

Danset seg inn i høstferien

Danset seg inn i høstferien

Publisert: - Oppdatert: 28.09.2018 kl 17:50

En lang tradisjon ble holdt i hevd, da alle elevene på 1. til 7. trinn på Tåsen skole kastet seg ut i en skikkelig høstferiedans.

Få en fargesprakende kunstoverraskelse «midt i fleisen»

Få en fargesprakende kunstoverraskelse «midt i fleisen»

Publisert: - Oppdatert: 28.09.2018 kl 21:12

Nå kan alle reisende på T-banen i Oslo glede seg over det nye barnekunstverket på Frøen T-banestasjon. Gatekunstprosjektet er et resultat av et samarbeid mellom Sporveien, Kulturetaten og Det internasjonale barnekunstmuseet

20.000 gresskar gikk med til Halloween i fjor...

20.000 gresskar gikk med til Halloween i fjor...

Publisert:

...og de fleste gikk nok rett i søpla etterpå. Men hvorfor det - det er jo mat! Her lager de for eksempel supergod gresskaris!

Ild, mystikk og musikk langs Akerselva

Alle har vi et forhold til den:

Ild, mystikk og musikk langs Akerselva

Publisert: - Oppdatert: 21.09.2018 kl 12:09

Etter en våt og vindfull onsdagskveld, viste heldigvis naturen seg fra en mildere side under den 19. utgaven av Elvelangs i fakkellys torsdag.

Annonse: Bydel Nordre Aker
En hyllest til David Bowie

En hyllest til David Bowie

Publisert: - Oppdatert: 21.09.2018 kl 10:21

PROJECT BOWIE er en samling av David Bowies beste låter, tolket og fremført live med et nytt og særeget lydbilde.

Annonse: Bydel Nordre Aker
Elvelangs i fakkellys

Elvelangs i fakkellys

Publisert: - Oppdatert: 21.09.2018 kl 07:27

Akerselva fra Frysja til Vaterland torsdag 20. september kl. 20- 23

Ordføreren åpner elvefesten

8 kilometer i fakkellys:

Ordføreren åpner elvefesten

Publisert: - Oppdatert: 13.09.2018 kl 13:13

Torsdag 20. september slukkes det elektriske lyset, og over 30.000 mennesker er ventet å ta turen nedover langs Akerselva. Her er hele programmet!

– En talentfull dansekunstner som bydelen virkelig kan være stolt av

– En talentfull dansekunstner som bydelen virkelig kan være stolt av!

Publisert: - Oppdatert: 16.09.2018 kl 16:34

Tora (20) startet dansekarrieren ved Maridalen skole, nå er hun klar for forestillingen Habitat.

Se De dødes tjern ved Akerselva

I kveld blir det skummelt:

Se De dødes tjern ved Akerselva

Publisert: - Oppdatert: 14.09.2018 kl 10:14

I fjor ble det en fantastisk kulturnatt ved elvebredden. Det blir minst like skummelt i år, og det er ikke hvem som helst som skal introdusere årets utekino.

– Jeg skal bli gammel på Grefsen, her skal noen bære meg ut fra

Jill gjorde radio-comeback etter syv år:

– Jeg skal bli gammel på Grefsen, her skal noen bære meg ut fra

Publisert: - Oppdatert: 11.09.2018 kl 07:05

Jill Bottolfsen fikk sneket seg til et intervju med Jimmy Carter, hun var den første som sa «kødd» på radio og hun ble arrestert for å ha fått en radiolytter til å gå naken gjennom Oslo. Nå er hun nominert til Årets radionavn.

Kanskje kan du oppleve den «neste Karpe» på Kjelsås

Kanskje kan du oppleve den «neste Karpe» på Kjelsås i helgen

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2018 kl 11:12

Lørdag arrangeres Frysjastock for 13. gang. Musikkfestivalen for og av ungdom har hatt flere stjerner in spe på scenen. Og inngangen er selvfølgelig gratis.

– Den dagen forlaget antok manuset, gikk jeg som i en forelskelsesrus!

«Rubiks kube og den femte beatle»:

– Den dagen forlaget antok manuset, gikk jeg som i en forelskelsesrus!

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2018 kl 08:01

Fra «God Glid» og skismøring til ungdomsroman: – Forlaget mener den passer for ungdommer opp til 99 år, sier forfatter Hans Olav Hamran fra Korsvoll.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler