Nordre Aker Budstikke

Psykologen: Dette er veldig viktig for god livskvalitet

Psykologen: Dette er veldig viktig for god livskvalitet

Publisert: - Oppdatert: 22.07.2019 kl 22:37

Funnene om hva som er viktig for livskvalitet for menn, er også viktig for livskvalitet for kvinner.

Teknisk Museum tar hjem viktig internasjonal pris for omdiskutert FOLK-utstilling

Teknisk Museum tar hjem viktig internasjonal pris for omdiskutert FOLK-utstilling

Publisert:

Berømmes for å utforske den historiske vitenskapelige rasismen og dennes ettervirkninger på dagens samfunn.

Urban festival under brua for fjerde gang

Urban festival under brua for fjerde gang

Publisert:

Festivalen Under The Bridge så dagens lys i skyggen av Nydalsbrua i 2016. I slutten av juli er det klart for den New York-inspirerte gatefesten for fjerde gang.

Dinosaurene kommer til Storo amfi

Dinosaurene kommer til Storo amfi

Publisert: - Oppdatert: 10.07.2019 kl 13:32

Folket har talt, det blir visning av Jurassic Park på utekinoen i Storo amfi til høsten.

Fine badesteder, både ved Akerselva og i Marka

Badeguide:

Fine badesteder, både ved Akerselva og i Marka

Publisert: - Oppdatert: 06.07.2019 kl 17:29

Lurer du på hvor det er fint å bade? Og hvilke steder som har muligheter for å kjøpe is, hvor er det toalett og - eller - tilrettelagt for bevegelseshemmede?

Inviterer til gratis utekino, og du bestemmer filmen!

Stem nå:

Inviterer til gratis utekino, og du bestemmer filmen!

Publisert: - Oppdatert: 03.07.2019 kl 08:57

Vil du se en skikkelig science fiction-klassiker, den ultimate dansefilm, tidenes feelgood sing-a-long, eller et gripende fengselsdrama? Stem nå!

Lokale jenter med i dansekonkurranse i Hellas

Lokale jenter med i dansekonkurranse i Hellas

Publisert: - Oppdatert: 07.07.2019 kl 23:14

Jentene har brukt ferien på å delta i ballettkonkurransen: «International dance competition, Hellas».

Nedblåst lavvo, maurinvasjon og en sovepose som ble borte

Nedblåst lavvo, maurinvasjon og en sovepose som ble borte

…men Tåsenspeiderne var like blide!

Publisert: - Oppdatert: 07.07.2019 kl 08:32

Speiderne fra Tåsen har hatt en innholdsrik leiruke på den svenske vestkysten. At ikke alt gikk helt etter planen, gjorde ingenting!

Sommerlåta om Kjelsås

Har du hørt den?

Sommerlåta om Kjelsås

Publisert: - Oppdatert: 02.07.2019 kl 12:14

Badegutta rapper om Kjelsås og Frysja: – Det er jo tross alt det beste strøket i Oslo, sier Henrik fra gruppa - hør låta her.

Kan du gjette hvorfor disse Ullevål-speiderne kalles «dovendyr»?

Kan du gjette hvorfor disse Ullevål-speiderne kalles «dovendyr»?

Publisert: - Oppdatert: 01.07.2019 kl 17:24

Speidere fra Oslo-regionen er denne uka på leir i Sverige. Og gjengen fra Ullevål er de eneste med medbrakt sofa.

Med naturen som klasserom

Med naturen som klasserom

Publisert: - Oppdatert: 29.06.2019 kl 09:31

Kreativiteten bobler over når trær, steiner og skogsbunn blir lekeapparat og «skolebenk».

«Skal du være med i gjengen må du ha på deg maske, og spille et spill»

«Skal du være med i gjengen må du ha på deg maske, og spille et spill»

Publisert: - Oppdatert: 24.06.2019 kl 07:50

KOMMENTAR: I stykket «Uten maske», har bydelens ungdommer selv bidratt med ideer som viser hvordan det er å være ungdom i 2019, på godt og vondt.

- Jeg ble oppkavet og glad. Rockemusikk er veldig gøy

Guttene sang med Turbonegro på Grefsenkollen:

- Jeg ble oppkavet og glad. Rockemusikk er veldig gøy

Publisert: - Oppdatert: 24.06.2019 kl 13:41

60 oslogutter koret for Turbonegro på OverOslo lørdag. Foran 6000 festivaldeltakere fikk ungene sitt livs opplevelse.

Publikum sang seg gjennom den store mimredagen

OverOslo 2019:

Publikum sang seg gjennom den store mimredagen

Publisert: - Oppdatert: 21.06.2019 kl 14:35

Rockeheltene i Toto, Manfred Mann's Earth Band og de skotske tvillingene i The Proclaimers fikk publikum til å hoppe, danse og synge seg gjennom OverOslo torsdag 20. juni.

Disse er klare for norgesmesterskapet!

Disse er klare for norgesmesterskapet!

«Ut av nypussede horn blåses de vakreste toner».

Publisert: - Oppdatert: 20.06.2019 kl 08:29

Til helgen er det NM for skolekorps, og musikantene fra Grefsen er med!

Sondre Justad – Kongen av Grefsenkollen!

OverOslo 2019:

Sondre er kongen av Grefsenkollen!

Publisert: - Oppdatert: 20.06.2019 kl 16:10

Det skal helt klart mer til enn litt ruskevær for å stanse den nordnorske live-eksplosjonen Sondre Justad. Men han er ikke bare sirkus.

Laleh vekket publikum. Tack – inte förlåt

OverOslo 2019:

Laleh vekket publikum. Tack – inte förlåt

Publisert: - Oppdatert: 20.06.2019 kl 04:51

En god dose kjærlighet skulle til for å forvandle den første OverOslo dagen i 2019 fra en piknik i bakken til en skikkelig musikkfestival.

Hoppet i taxi for å rekke favorittartisten

OverOslo 2019:

Hoppet i taxi for å rekke favorittartisten

Publisert: - Oppdatert: 20.06.2019 kl 08:35

Kristian Kristensen fikk åpne OverOslo på ny og større scene, og festivalsjefen lover flere busser fra torsdag etter busskøene onsdag ettermiddag.

Nå er skiltet på plass

Sigrid (12) skrev teksten:

Nå er skiltet på plass

Publisert: - Oppdatert: 02.07.2019 kl 09:01

«Maridalen Vel jobber aktivt med verneplanen for Maridalen. Vi rydder gjengrodde plasser, samler informasjon om disse plassene og skilter.»

De er langt mer enn en omstridt badestamp i Akerselva

De er langt mer enn en omstridt badestamp i Akerselva

…men nå trenger Kroloftet et nytt «hjem».

Publisert: - Oppdatert: 18.06.2019 kl 12:13

Det ble rabalder da de plasserte en badestamp, til glede for nabolaget, midt i Akerselva. Men det meste som skjer på Kroloftet har positivt fortegn. Nå blir det festival – men om ikke lenge trenger det kreative fellesskapet et nytt «hjem».

Husker du Grefsenkollen-frieriet i 2017? Se hvor Egil og Hanne giftet seg i helgen!

Husker du Grefsen­kollen-frieriet i 2017?

Se hvor Egil og Hanne giftet seg i helgen!

Publisert: - Oppdatert: 17.06.2019 kl 20:24

I helgen ble Hanne og Egil gift i vakre Maridalen: – For en fantastisk dag hvor alt var helt perfekt, forteller Egil, på vei til bryllupsreise.

Så du hva Alexx gjorde da Maridalsvannet «forsvant»?

En av «tidenes største illusjoner»:

Men derfor ble vi litt skuffet da Maridalsvannet «forsvant»

Publisert: - Oppdatert: 17.06.2019 kl 10:46

Det var absolutt forbløffende da Alexx Alexxander fikk drikkevannskilden vår til å «forsvinne» under Havnelangs. Men vi kunne ikke unngå å bli litt skuffet.

Hva?! Skal han få Maridalsvannet til å «forsvinne» på søndag?

Hva?! Skal han få Maridalsvannet til å «forsvinne» på søndag?

Publisert: - Oppdatert: 15.06.2019 kl 12:59

Hvordan illusjonisten Alexx Alexxander skal få til det, får vi ikke svar på.

Annonse: Bydel Nordre Aker
Velkommen til årets mest dramatiske klimafestival!

Velkommen til årets mest dramatiske klimafestival!

Publisert:

Frisk Pust-festivalen i Trikkehallen denne helgen!

Barnefestivalen arrangeres for tredje gang, og har blitt ekstra grønn

Barnefestivalen arrangeres for tredje gang, og har blitt ekstra grønn

Publisert:

– Den lokale forankringen er viktig for oss, sier arrangørene, og kan fortelle om mye forskjellig på programmet i Nydalen lørdag.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler