Nordre Aker Budstikke

Korpsene rammes hardt

Korpsene rammes hardt

Publisert: - Oppdatert: 28.03.2020 kl 09:54

Alle vårens store loppemarkeder i regi av korpsene er avlyst, det betyr også store tapte inntekter.

<i>«Påtente koronatider»</i>

«Påtente koronatider»

Av Leo, 14 år.

Publisert: - Oppdatert: 27.03.2020 kl 11:36

Natt til tirsdag begynte det å brenne i et boligkompleks i Nydalen. Her skriver beboer og Engebråten-elev Leo om hvordan han opplevde hendelsen.

Inviterer deg med på bingo fra kollektivet

Bingoband1 i kveld:

Inviterer deg med på bingo fra kollektivet

Publisert: - Oppdatert: 26.03.2020 kl 12:50

Vennegjengen fikk kanskje litt for mye innetid: – Viktigst av alt er at vi bidrar med live-underholdning!

Bli med på «Verdens minste litteraturfestival»

SE LIVE KL. 14:

Bli med på «Verdens minste litteraturfestival»

Publisert: - Oppdatert: 26.03.2020 kl 10:56

Lesekioskgründer Vidar Kvalshaug er vert og konferansier for Norsk Litteraturfestivals minifestival, som får besøk av blant andre Nina Lykke, Kjersti Bjørkmo og Ragnar Hovland, torsdag kl. 14. Vi sender festivalen direkte på denne siden!

Vet du hvilken dag det er i dag?

Vet du hvilken dag det er i dag?

Publisert: - Oppdatert: 25.03.2020 kl 12:42

25. mars er den store vaffeldagen. Men kjenner du historien bak de gylne platene, og hvorfor det er akkurat i dag den feires? Det hele bygger på en misforståelse.

Ta plass! Bli med i Teknisk museums jetfly!

Bli med i Teknisk museums jetfly!

Publisert: - Oppdatert: 25.03.2020 kl 13:42

Mens museet er stengt kan du bli med på en digital omvisning i Teknisk museums største gjenstand!

Gammel telefonkiosk i sentrum når forfatterne samles på togstasjonen

«Verdens minste litteraturfestival» på Kjelsås:

Gammel telefonkiosk i sentrum når forfatterne samles på stasjonen

Publisert: - Oppdatert: 26.03.2020 kl 10:30

Den gamle telefonkiosken - nå lesekiosk - er i skrivende stund under oppussing. På torsdag kan du følge litteraturfestivalen via stream, direkte fra Kjelsås togstasjon. Vert og lesekioskfadder er forfatter Vidar Kvalshaug.

Løftes frem som en av byens «ukjente perler». Er du enig?

Løftes frem som en av byens «ukjente perler». Er du enig?

Publisert: - Oppdatert: 20.03.2020 kl 11:57

Redskapsfabrikken i Nydalen er med når byens fagfolk innen byarkitektur og historie har gravd frem det de kaller «ukjente perler».

700 elever og videoundervisning

700 elever og videoundervisning

Publisert: - Oppdatert: 19.03.2020 kl 15:41

Ballettskolen har flyttet undervisningen til nettet.

Kunne ha spilt en større og viktigere rolle i sentrum

Utelukker ikke nytt flytte-forslag:

Kunne ha spilt en større og viktigere rolle i sentrum

Publisert:

– I en verden preget av tekniske omveltninger i raskere og raskere tempo vet vi at vi kunne spilt en større og viktigere rolle som formidler, arena og deltaker i samfunnsdebatten ikke minst, ved en mer sentral plassering, sier museumsdirektør Frode Meinich. Nå ligger forslag om Grønland på ...

Nå kan du ha gudstjeneste i stua

Tar koronagrep:

Nå kan du ha gudstjeneste i stua

Publisert: - Oppdatert: 17.03.2020 kl 10:10

Det legges ved en «oppskrift» på søndagsgudstjenesten, som du kan følge der du er.

OverOslo med «korona-uttalelse»

Stanser billettsalget:

OverOslo med «korona-uttalelse»

Publisert: - Oppdatert: 17.03.2020 kl 10:11

Fortsetter utviklingen som nå kan det spøke for den tiende utgaven av OverOslo. Arrangørene håper på å gjennomføre som planlagt, men utreder konsekvensene av en avlysning.

UKM er avlyst

UKM er avlyst

Publisert: - Oppdatert: 11.03.2020 kl 11:16

UKM sentrum/nord, onsdag 11. mars på Cosmopolite, avlyses kort tid før ungdommene skulle entret scenen.

– Vi spilte poker en kveld, og så kom idéen om å lage en låt

– Vi spilte poker en kveld, og så kom idéen om å lage en låt

Publisert: - Oppdatert: 10.03.2020 kl 10:28

«Valle, Nordre Åsen, Dælenga, Voldsløkka, Grefsen Stadion det er her vi samles, fotball i blodet, det skal aldri forandres!»

Fra «Svetter’n» til Chat Noir

Kjenner du igjen disse gutta?

Fra «Svetter’n» til Chat Noir

Publisert: - Oppdatert: 05.03.2020 kl 08:47

Det kom et tilbud gutta ikke kunne takke nei til. Nå blir det siste sjanse med Rode og Mattson på Chat Noir.

Er du glad i ord? Til uka kan du besøke den nye Ordfestivalen på UiO

Er du glad i ord? Til uka kan du besøke den nye Ordfestivalen på UiO

Publisert:

Helene Uri, Linda Eide og seksordshistorie-konkurranse er noen av trekkplastrene når Universitetet arrangerer Ordfestival på Blindern 2.-6. mars.

Kunne med fordel ha hevet litt lenger

Nydalenrevyen 2020:

Kunne med fordel ha hevet litt lenger

Publisert:

Nydalenrevyen 2020 har skuespillere som oser av glede og trygghet, spesielt i danse- og sangnumrene. I år skulle revyen i Nydalen gi oss «Andre Boller». Men hvor ble det av suksessoppskriften fra i fjor?

Har store ambisjoner med årets krafttak

Har store ambisjoner med årets krafttak

Publisert: - Oppdatert: 26.02.2020 kl 16:00

Gjør deg klar for lokale bøssebærere og Krafttak mot kreft-aksjonen i mars. Se hvilke dager de ringer på døra hos deg. Og så blir det, tradisjon tro, konsert på Engebråten.

Årets navn og ildsjel på TV i beste sendtetid

Årets navn og ildsjel på TV i beste sendtetid

Publisert: - Oppdatert: 27.02.2020 kl 12:46

Odair Alonso (75) ble kåret til Årets navn og ildsjel 2019 i Nordre Aker av lokalavisas lesere. Tirsdag dukket han opp på NRK.

I år skal de lage skolerevy på en «litt uvanlig måte»

I år skal de lage skolerevy på en «litt uvanlig måte»

Har premiere torsdag!

Publisert: - Oppdatert: 28.02.2020 kl 12:49

Nydalenrevyen gjør nok en gang en vri, når de i år serverer «Andre boller».

Men den mystiske celloen er muligens mye eldre...

Strykeorkesteret feirer 70 år:

Men den mystiske celloen er muligens mye eldre...

Publisert: - Oppdatert: 25.02.2020 kl 15:59

Den har varm lyd og stor klang og er til stor glede for orkesteret den dag i dag, ifølge Kjelsås skoles strykeorkester, som takker sparebankstiftelsen for sponsing av ny kasse til den muligens veldig gamle celloen.

Det var presten som ba han om å henge opp bildene

Det var presten som ba han om å henge opp bildene

Publisert: - Oppdatert: 24.02.2020 kl 15:56

Knut-Jørgen Moen bor i Maridalen er ivrig friluftsfotograf i «nærområdet. Nå skal han stille ut i Maridalen kirke, etter oppfordring fra blant annet presten.

Disse jentene vet hvordan man går fra pikerommet til Øyafestivalen på et par år

Disse jentene vet hvordan man går fra pikerommet til Øyafestivalen på et par år

Publisert:

Jentene i bandet From Scratch gikk i løpet av et par år fra å ikke kunne spille ett eneste instrument, til å spille på Øyafestivalen og by:Larm.

Annonse: Norsk Teknisk Museum
Har du også dilla på tog?

Se video:

Har du også dilla på tog?

Publisert: - Oppdatert: 12.02.2020 kl 16:47

Det er noe magisk ved å se en miniatyrverden av tog og landskap med stadige overraskelser! Selvkjørende busser og tog som snor seg gjennom alpelandskap og yrende byliv, med byggeplasser, industri – og et helt tivoli!

Her er kongen i Nordre Aker, og kanskje kommer'n igjen?

Her er kongen i Nordre Aker, og kanskje kommer'n igjen?

Publisert:

En gang fikk kongen et brev fra en 8-åring i Nordre Aker, og kom på bydelsbesøk! I 2019 besøkte kongen både SINTEF og BI i bydelen, og kanskje kommer han til Langmyrgrenda i år, når Nordberg Grand Prix fyller 20 år?

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler