Nordre Aker er fortsatt blant de beste i hjemmetjenesten

BLANT DE BESTE: Bydel Nordre Aker ligger igjen på toppen av de beste innen hjemmetjenester i Oslo. Foto: Rawpixel/Pixabay.com

Bydel Nordre Aker er kun slått av Grünerløkka på samlet tilfredshet med hjemmetjenesten.

Nordre Aker Budstikke
Nordre Aker Budstikke

Publisert:

Sist oppdatert: 07.02.2018 kl 07:46

NORDRE AKER: Hvert år gjennomfører Oslo kommune en brukerundersøkelse av hjemmetjenester. Undersøkelsen ble utført fra 29. mai til 5. juli og den ble sendt ut til 11017 personer i Oslo.

Brukerne ble bedt om å rangere de ulike tjenestene med en poengskala fra en til fem, der fem er best.

LES OGSÅ: Brukerne er mest fornøyde i Nordre Aker

Best på hjemmesykepleie

Bydel Nordre Aker scorer best på hjemmesykepleien med 4,4 av fem poeng. Nordre Aker ligger på topp sammen med bydelene Grünerløkka, Bjerke og Grorud og med Attendo Omsorg AS.

– Vi er veldig fornøyde, sier seksjonssjef for hjemmetjenesten i Bydel Nordre Aker, Espen Gøranson.

– Vi har vært på topp så lenge det har vært brukerundersøkelser av hjemmetjenesten i Oslo. Det viser at det vi gjør er riktig – men nå nådde vi ikke helt til topps, legger han til.

379 svarte på undersøkelsen og med det fikk bydelen en svarprosent på 50.

– Vi scoret høyest på svarprosent i Oslo, det er en god indikator på hva brukerne mener om oss.

Gøranson forteller også at resultatene viser at hjemmetjenesten bidrar til at de eldre føler seg trygge og kan bo hjemme.

Bydelen bruker undersøkelsen aktivt for å kunne bli enda bedre i tjenestene sine.

– Undersøkelsen er så konkret at den går på hver gruppe. De har fått i oppdrag å se på undersøkelsen og komme tilbake med tiltak. Vi jobber også med kvalitetsgruppe i hjemmetjenesten, de ser på undersøkelsen og finner ut om vi kan gjøre noe felles.

LES OGSÅ: Nordre Aker best på hjemmesykepleie

Nest best sammenlagt

I praktisk bistand havner bydelen på en tredjeplass med 4,2. Attendo Omsorg AS, Norlandia Hjemmeomsorg og Bydel Gamle Oslo fikk 4,3, Bydel Grünerløkka fikk 4,4 og Hjemmetjenesten for døve og døvblinde er best med sine 4,5.

For å finne et samlet mål på overordnet tilfredshet med hjemmetjenesten, ble det laget et gjennomsnitt av alle «Alt i alt er jeg fornøyd med…»-spørsmålene i spørreskjemaet. Denne dekker tilfredshet med hjemmesykepleie, praktisk bistand, fysioterapi, hverdagsrehabilitering, avstandsoppfølging og velferdsteknologi, og Omsorg+ -bolig.

Her får Nordre Aker 4,3 og blir kun slått av Grünerløkka med 4,4. Gjennomsnittet for hele Oslo er 4,2.

I undersøkelsen til Nordre Aker er den høyeste poengsummen på 4,6. Det er resultatet på spørsmålet om «de ansatte behandler meg med høflighet og respekt.» Den dårligste summen er fra «jeg får beskjed om de ansatte blir forsinket» med 3,7.

LES OGSÅ:

Gjør suksess med t-skjorter tegnet av kreftsyke barn …og nå skal de samarbeide med Madcon.

Trikkesjåføren: «Vær forsiktig, det er speilblank holke og ingen gidder å strø!»

Nyhetsbrev fra Nordre Aker Budstikke

Få ukens nyheter oppsummert i et nyhetsbrev fra Nordre Aker Budstikke. Det er gratis, og du melder deg på her!

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...