Opplev bilvask med omtanke – når du handler eller jobber
Vask bilen din skinnende ren på den mest skånsomme måten hos miljøvennlige LemonWax på AMFI Ullevaal. Alt du trenger å gjøre er å levere bilnøkkelen. Så enkelt, så genialt!
Publisert: 02.11.2017 kl 11:23
Sist oppdatert: 02.11.2017 kl 13:42
AMFI ULLEVAAL: – Vi spesialiserer oss på mobil bilvask og vil at du skal spare tid på å vaske bilen hos oss! I tillegg kan du ha god samvittighet, når det gjelder miljøet. Du kan bestille bilvask via vår app LemonWax, per telefon eller drop-in, så det er svært lett å ta kontakt. Vi legger vår stolthet i at kundene skal bli fornøyde, sier Adrian Woznicki, daglig leder ved nystartede Lemonwax på AMFI Ullevaal.
Muntre Adrian forteller at han og kollegene, som for øvrig er to barndomsvenner, ønsker å legge listen høyt for servicen de yter overfor kundene: Du skal oppleve at det er enkelt og trygt å vaske bilen hos dem mens du handler eller er på jobb.
I Lemonwax' resepsjon kan du levere og hente nøklene, ved siden av at den serviceinnstilte gjengen kjører bilen frem til resepsjonen - om du ønsker det.
Rengjør bilen der den er parkert
På Amfi Ullevaal betyr det at Lemonwax vasker biler, uansett hvor i parkeringsanlegget de står parkert. Ved innvendig vask kjøres bilen til den faste vaskesonen, som du ser hvis du følger LemonWax-skiltene inne i garasjeanlegget.
– Vi ønsker å tilføre bilvaskbransjen et bedre image. Dette gjør vi på flere måter: Vi bruker kun miljøvennlige produkter og vasker biler ved svært lite bruk av vann, i gjennomsnitt 0,7 til 1 liter væske per bil. Til sammenligning brukes det i snitt 385 liter vann per bilvask på bensinstasjoner. LemonWax er en bilvaskjede som siden oppstarten i 2015, har spart miljøet for mer enn 6,3 millioner liter vann. Dette er vi stolte av! sier Adrian.
Den ambisøse 20-åringen legger ikke skjul på at han med tiden ønsker å drive flere LemonWax-franchiser. Han og kollegaene jobber derfor beinhardt daglig for å realisere målene.
– Vi møtes hver morgen på jobben med godt humør, mye energi og arbeidsglede. Vi lar ingenting trekke oss ned. Vi sprer gjerne denne energien til våre kunder. Det er veldig spennende å se tilbakemeldingene fra kunder og stadig ha fokus på å vokse og bli mer kjent i området rundt Ullevaal, sier Adrian.
– Hvordan gjør DIN forretning hverdagen bedre?
– Vi tror på det at kunden leverer bilen og går på jobb. Når kunden kommer fra jobb etter en stressende dag, da er det deilig å sette seg inn i en helt ren bil. Vi tilpasser oss kundens behov, og vil at kunden skal kjøre ut fra parkeringsanlegget med et smil.
– Og hvor ofte bør en bil rengjøres?
– Mange har sine meninger rundt dette. Vi anbefaler hver andre uke. Men så finnes det flere som vasker bilen utvendig hver uke. Så den får nesten kunden gruble litt på hva h*n mener er best, sier Adrian.
– Gjør deg selv en stor tjeneste
Adrian understreker at du får mye igjen av å være bevisst vedlikeholdet av bil, særlig med tanke på årstiden vi nå ruller i møte. En hyppig rengjøring anbefales derfor ofte all den tid Kong Vinter regjerer.
– Salter og skitt på veiene kan skade lakken på bilen. Derfor er det ekstremt viktig å ta utvendig vask av bilen i vintertid selv om bilen blir skitten med engang man kjører ut. Vårt produkt inneholder voks, så med jevnlig vask hos oss vil ikke salt og skitt feste seg like godt på lakken, sier vaskeeksperten – og tilføyer:
– Bilvask er en fornuftig investering som betaler seg i det lange løp. Det er også viktig med et godt vedlikehold av interiøret og vi tilbyr blant annet seterens og skinnpleiebehandling av setene. Dette er svært viktig for å holde kvaliteten ved like, sier Adrian.
Avslutningsvis slår den daglige lederen ytterligere et slag for å gi deg og bilen en alle tiders opplevelse i lys av et besøk hos Lemonwax.
– Vi tilbyr supervoks som gjør at bilen holder seg ren enda lenger. Vi anbefaler at dette gjøres minimum annenhver måned. Unngå gjerne bilvasker med børster, bruk oss istedenfor: Vi pleier bilen din for hånd med omtanke og gir denen kvalitetspleie, sier Adrian.